شما اینجا هستید

سرخط خبرها » کارخانه تولید غذای میگو در بندرریگ بوشهرافتتاح شد
گروه : سرخط خبرها

گناوه-صدای بندر- کارخانه تولید غذای میگوی پرورشی باحضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در شهرک صنعتی بندرریگ گناوه در استان بوشهر در آیینی به بهره برداری رسید.

به گزارش صدای بندربه نقل ازایرنا، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در این آیین گفت: استان بوشهر ظرفیت و مزیت خوبی در زمینه تولید فرآورده های دریایی دارد که ازاین صنعت باید بخوبی استفاده شود.

سید محمد جواد تقوی افزود: امیدوارم زمینه فعالیت های بیشتری در این بخش دراین استان که هم مزیت کاملی دراین بخش است و هم زمینه صادرات را دارد، فراهم شود.

وی اضافه کرد: در دولت تدبیر وامید در بخش صنعت طرح های متفاوتی در استان بوشهر به مرحله بهره برداری رسیده که در روز جاری افتخار افتتاح سه پروژه نصیبم شده است.

مدیرعامل گروه صنعتی مبارک دراین آیین گفت: با بهره برداری از این کارخانه، یکی از دغدغه های مسوولان در تامین یکی از نیازهای اصلی پرورش دهندگان میگو که به سختی آن را تامین می کردند، برطرف شده است.

سعید احمدی افزود: حدود ۸۰ میلیارد ریال از آغاز عملیات اجرایی این کارخانه تا مرحله تولید هزینه شده و اشتغال حدود ۶۰ نفر را فراهم کرده است.

وی گفت: فرآیند تولید غذای میگو در این کارخانه با مخلوط کردن ۶۰ نوع مواد اولیه تهیه می شود.

مدیرعامل کارخانه تولید غذای میگو بندر ریگ دامه داد: ظرفیت تولید این کارخانه در سایزهای مختلف سه تا سه ونیم تن در ساعت و در روز به طور متوسط ۵۰ تن است که امکان تولید ظرفیت بیشتر را دارد.
وی اظهارکرد: بخشی از قطعات این کارخانه از چند کشور خارجی تامین و بدست کارشناسان داخلی مجرب راه اندازی شده است.

احمدی افزود: این کارخانه که از سال ۸۰ عملیات اجرایی آن آغاز شده بلااستفاده و راکد مانده بود، با همت مسوولان و بهره گیری از کارشناسان داخلی که تبحر خاصی داشتند در روز جاری وارد مدار تولید شد.

وی گفت: برنامه ریزی برای دوبرابر کردن تولید محصول این کارخانه در دستور کار است که امیدواریم درسال آینده دوبرابر فعلی افزایش و نیاز کشور و استان های جنوبی را برآورده کنیم.

احمدی گفت: تلاش برای صادرات محصول این کارخانه به خارج از کشور در برنامه کاری این مجموعه قرار دارد.

هم اکنون سالانه بیش از ۹ هزار تن میگوی پرورشی در استان بوشهر تولید می شود که ۷۰ درصد از مجموع تولید میگوی پرورشی در کشور است.

در شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر سه سایت پرورش میگو شامل ریگ، رودشور و حله فعال هستند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر