شما اینجا هستید

اخبار » یک روانپزشک: اعتیاد منشاء همه مشکلات است
گروه : اخبار

صدای بندر- یک روانپزشک گفت: اعتیاد به مواد مخدر ومحرک که روز به روز درحال فزونی است منشاء و زمینه ساز همه مشکلات جامعه امروزی است.

به گزارش صدای بندربه نقل ازایرنا، دکتر مهدی پاک روان نژاد شنبه درسمینار پیشگیری از اعتیاد که درسالن مرکز فنی حرفه ای گناوه برگزارشد افزود: پیامدهای اعتیاد فراتر این که یک فرد را گرفتار کند خانواده واطرافیان را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.

وی اضافه کرد: با درنظر گرفتن معتادان به مواد مخدرسنتی، روانگردان ها، مواد محرک ومواد مجاز دارویی، آمار معتادان کشور به حدود ۱۰ میلیون نفر تخمین زده می شود که این آمار یعنی درگیری ۱۰ میلیون خانواده ایرانی با اعتیاد است.

پاک روان نژاد اظهارکرد: به همین دلیل شاخص های پیشرفت جامعه در درصد جمعیت معتاد کشور از نظر دورنمای اجتماعی، فرهنگی واقتصادی منفی است.

وی با اشاره به این که اعتیاد فقط خانواده معتاد را درگیر نمی کند بلکه پیامدهای شوم آن بر خانواده های دیگر هم سایه می افکند افزود: فرایند کلی اعتیاد سبب شده تا شاخص رشد شادی جامعه تا حد زیادی پایین بیاید.

این پزشک با اشاره به این که در بیشتر خشونت ها، طلاق، بزه های اخلاقی وهمه ناهنجاری جامعه، ردپایی از اعتیاد وجود دارد اضافه کرد: موضوع اعتیاد این قدر با اهمیت است که نیازی به یک مبارزه عمیق وفراتر ازتصور احساس می شود.

وی ادامه داد: همفکری درمبارزه بامواد مخدر باید طوری گسترش یابد که از خانواده محوری فراتر رود.

پاک روان نژاد افزود: درمورد پیشگیری از اعتیاد یک عزم جدی نیاز است.

وی گفت: برقراری روابط صحیح درون خانواده نقشی مهم در پیشگیری از اعتیاد دارد و به لحاظ اهمیت موضوع، اقدام آموزش وپرورش به ایجاد یک واحد درسی برای شناسایی ومعرفی معظلات ومخاطرات زندگی برای دانش آموزان دوره های ابتدایی مدارس می تواند موثر باشد.

پاک روان نژاد، افزایش مهارت های زندگی، آگاهی بخشی، تقویت فعالیت های جایگزین با ایجاد امکانات رفاهی ازجمله احداث زیرساخت های ورزشی وتفریحی، تقویت مقررات و قوانین بازدارنده، مشاوره ومداخله دربحران های مختلف زندگی از جمله روش های مبارزه باگرایش افراد به مواد مخدر است.

در سمینار پیشگیری از اعتیاد ، تعداد زیادی از خانواده ها وافراد رها یافته از مواد مخدر شرکت داشتند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر