شما اینجا هستید

اخبار » جزئیات پرونده میلیاردی بوشهر فاش شد/ هشت هزار نفر متضررشدند؟ معاملات صوری بوده
گروه : اخبار

صدای بندر: بازپرس پرونده میلیاردی در بوشهر جزئیات تازه ای از پرونده و روند پیگیری آن را فاش کرد.
به گزارش صدای بندر: قاضی مقدس بازپرس پرونده میلایاردی به همراه رئیس پلیس فتای استان بوشهر روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران از جزئیات این پرونده پرده برداشتند.
قاضی مقدس در این نشست گفت: مدعی العموم برای احقاق مردم و کسانی که دراین بین به این فرد پول داده اند وارد شده و هدفش صرفا احقاق حقوق مردم است.
وی با بیان این مطلب که د دراینباره سه پرونده تشکیل شده وسه نفر نیز دستگیر گردیده اند افزود: برای پیگیری این پرونده یک کارگروه ویژه به ریاست مدیرکل دادگستری استان بوشهر تشکیل گردیده است.
وی افزود این افراد در قالب معامله و مضاربه و به عنوان یک کار رسمی و شرعی از مردم پول می گرفته اند در حالیکه هیچ کدام از اقدامات این گروه قانونی نبوده و اصلا هیچ مضاربه و معامله ای با این پول ها صورت نمی گرفته است.
قاضی مقدس افزود:روش کار اینها به این صورت بوده که پول نفرات اخری که به این گروه می پیوستند را گرفته و نفراتی که پیش از این پول داده بودند به عنوان سود می دادند ودر حقیقت به شکل یک هرم انسانی گردش پول صورت می گرفته است.
وی تصریح کرد: در بدو شروع فعالیت های این گروه بیش از ۱۷۸ میلیارد موجودی داشته اند ولی با گذشت زمان و به علت اینکه اینها هیچ معامله یا مضاربه ای وکار اقتصادی انجام نمی داده اند موجودی آنها کم شده ودر حال حاضر موجودی بانکی آنها ۱۲ میلیارد است و با مجموع املاک آنها نزدیک به ۳۰ میلیارد می شود.
وی گفت: این گروه برای اینکه پول در دستشان باشد خودروهای خارجی را با قیمت بالا خریده و زیر قیمت بازار می فروختند و برای خودشان نقدینگی ایجاد می کردند.
بازپرس پرونده افزود : عده ای از کسانی که در راس هرم این گروه قرار دارند در روزهای گذشته از طرق مختلف خواسته اند این حرکات را موجه جلوه دهند ولی من به آنها اعلام م یکنم هر گونه تجمعی در مخالفت با این پرونده غیر قانونی است و با متخلفان برخورد می شود.
وی افزود مالباختگان از روز شنبه ۱۴ تیرماه می توانند با مراجعه با ورزشگاه کارگران و نام نویسی درخواست بازگشت پول های خود را پیگیری کنند.
مقدس گفت: دستگاه قضا قصد ندارد اموال و پول هارا توقیف کند و قصد داریم این پول هارا به مالباختگان برگردانیم
وی تصریح کرد: در این پرونده افرادی هم هستند که سودهای میلیاردی دریافت کرده اند که باز هم تاکید می کنم باید مراجعه کرده و مشخصات خودشان را بنویسند تا مساعدت دستگاه قضایی و رافت اسلامی برخوردار شوند.

وی افزود: این افراد بدانند سودهای نامشروعی که دریافت کردند اموال آخردستی هاست که اغلب آنها افراد فقیر، یتیم و ناتوان است که امروز متضرر شده اند

قاضی مقدس درخصوص شایعه حمایت مسئولین استان از اشخاص بازداشت شده، تصریح کرد: حمایت مسئولین استان را تکذیب کرده و اعلام می کنم این موضوع از جمله شایعاتی است که اشخاص ذینفع و کسانی که اموال مردم را به دست آوردند در حال ترویج آن هستند.وی با بیان این که تاکنون هیچ مسئولی از این افراد حمایت نکرده، افزود: تنها دغدغه مسئولین استان کمک به مردم و تلاش جهت برگرداندن پول و جبران خسارت های آنهاست.

231814

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر