شما اینجا هستید

سرخط خبرها » استعدادهای استان بوشهر مدیریت و پرورش داده شود
گروه : سرخط خبرها

صدای بندر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: استعدادهای استان بوشهر مدیریت و پرورش داده شود.
به گزارش صدای بندربه نقل از خبرگزاری مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری عصر سه‌شنبه در آیین راه‌اندازی نخستین دوره نجاری کودکان سه تا شش ساله بوشهری اظهار داشت: برای اینکه آینده‌ای روشن همراه با توسعه و پیشرفت داشته باشیم باید سرمایه‌گذاری مناسبی برای تقویت کودکان صورت بگیرد و این موضوع در همه عرصه‌ها باشد.

وی خواستار فراهم ساختن زمینه برای ارائه دانش و آموزش فنی به قشرهای مختلف جامعه به ویژه کودکان شد و اذعان داشت: باید شرایط فکری و ذهنی و هملی مناسبی برای ورود به اقتصاد و تولید ثروت ایجاد شود.

امام جمعه بوشهر به ظرفیت‌های بالای استان بوشهر در توسعه و پیشرفت اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: استان بوشهر در آینده می‌تواند به عنوان آلبوم توسعه و پیشرفت تبدیل شود و این موضوع مستلزم این است که استعدادها شناسایی شوند و پرورش یابند.

وی کودکان را آینده سازان فردا خواند و ادامه داد: باید دوره‌های آموزش مهارتی برای کودکان برگزار شود تا شاهد مهارت افزایی و ایجاد عشق به کسب مهارت و تولید در کودکان باشیم.

صفایی بوشهری خواستار استفاده از همه توان و ظرفیت‌ها برای ارائه آموزش به کودکان شد و اذعان داشت: فضاسازی مناسب کارگاه‌های آموزشی برای کودکان به منظور فعال کردن خلاقیت، تقویت مهندسی فکر و توانمندسازی آنان ضروری است.

ایجاد خلاقیت و انگیزه در کودکان و فرهنگ سازی مفهوم کارآفرینی

مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان بوشهر به تلاش‌های صورت گرفته برای راه‌اندازی دوره نجاری کودکان سه تا شش ساله بوشهری اشاره کرد و اظهار داشت: کودکان به مدت ۱۸ ساعت به صورت هفت ساعت تئوری و ۱۱ ساعت کار عملی طی ۱۲ جلسه در کارگاه شرکت دارند.

حسین خمسه با اشاره به استفاده از روش‌های تجربه، مشاهده، آزمایش، بحث و گفتگو و کاردستی در این کارگاه‌ها، اذعان داشت: کودکان در این دوره ها با کار با سوهان کار با اره، کار با چسب چوب, ابزار شناسی، کار با سیم و سیم چین،کار با گیره، کار با پیچ گوشتی کار با چکش و میخ آشنا می‌شوند.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های رباتیک، ابزارشناسی و فناوری اطلاعات برای کودکان در استان بوشهر، اضافه کرد: کارگاه مهارت آموزی نجاری امسال برای نخستین بار در استان بوشهر برگزار شده است.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان بوشهر مهم‌ترین اولویت مراکز فنی و حرفه‌ای را توجه به اشتغال جوانان عنوان کرد و افزود: کارگاه‌های تخصصی فنی برای تامین نیروهای مورد نیاز بومی استان بوشهر برای پارس جنوبی راه‌اندازی شده است.

وی ایجاد خلاقیت و انگیزه در کودکان و فرهنگ سازی مفهوم کارآفرینی و تولید را بسیار مهم خواند و گفت: از جمله اهداف برگزاری این دوره‌های آموزشی می‌توان به آشنایی با ابزار آلات، فرهنگ سازی ایمنی در کار، یادگیری مهارت خود یاری و ترویج مهارت های دستی و حرکتی اشاره کرد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر