شما اینجا هستید

اخبار » آیین گرامیداشت شهدای کارمند شهرستان گناوه برگزار شد
گروه : اخبار

صدای بندر: با حضور فرماندار شهرستان گناوه و جمعی از مسئولان آیین گرامیداشت ۹ شهید کارمند این شهرستان برگزار شد.
به گزارشصدای بندر، فرماندار شهرستان گناوه ظهر یکشنبه در این آیین اظهار داشت: الگوی دولتمردان در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شهیدان رجایی و باهنر هستند و من به نوبه خود از همه دست اندرکاران هفته دولت که دراین ایام تلاش بسیار داشتند، تقدیر ویژه دارم.

عبدالنبی یوسفی گفت: جامعه ما در برابر شهیدان وظایفی دارد و نسبت به آنها دینی داشته و مدیون آنها است و آن زنده نگهداشتن یاد، خاطره و سیره شهیدان است وگرنه شهیدان را به ما نیازی نیست.

یوسفی با اشاره به الگوپذیری از شهداء بیان داشت: ما باید شهیدان را الگوی خود قرار دهیم و در یک جامعه ارزشی مثل جامعه ما این امر ضرورت بیشتری دارد؛ چرا که این الگوپذیری ترقی و پیشرفت کشور ما را به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به جایگاه سترگ شهیدان اضافه کرد: شهیدان دارای بالاترین جایگاه در پیشگاه خداوند بزرگ هستند و به گفته پیامبر اکرم (ص) جایگاه خود را در بهشت می بینند و این دیدن ناشی از شناخت و رسیدن به این درجه عرفانی است.

یوسفی با اشاره به انگیزه شهیدان از شهادت تصریح کرد: انگیزه های شهیدان از شهادت را می توان کمک به مظلوم، رفع ظلم، رسیدن به خدا، پیروی از خدا و پیامبر و اولی الامر، امر به معروف و نهی از منکر و … دانست.

وی با اشاره به پیروزی رزمندگان مقاومت در جنگ با اسراییل خاطرنشان ساخت: غزه نماد مقاومت است و جنگ گذشته اسراییلی ها با مردم غزه و کشتکار کودکان و زنان و مردان بی گناه نمایش جاهلیت مدرن بود که اینگونه در آن اسراییل کودکان را به خاک و خون کشید.

یوسفی در ادامه با بیان اینکه کشورهای غربی و به ویژه آمریکا با تمام توان در این جنگ به حمایت همه جانبه از اسراییل پرداختند، افزود: ماهیت اسراییل در این جنگ مشخص و ادعای دروغین کشورهای غربی در زمینه دفاع از حقوق بشر نیز برای همگان نمایان شد.

فرماندار شهرستان گناوه در پایان گفت: امروزه تروریسم از مهمترین و خطرناک ترین معضلات جامعه جهانی است.

فرمانده سپاه گناوه نیز در این آیین با تقدیر از بسیج اداری برای برگزاری این آیین اظهار داشت: امروز ما باید راه شهیدان را ادامه داده و از سیره آنها در تمام امور پیروی کنیم زیرا شهیدان در لحظه لحظه زندگی خدا را شاهد بر اعمال و رفتار خود می دانستند.

سرهنگ علیرضا غریبی گفت: پیروزی مقاومت در غزه بسیار خبر خوشحال کننده ای بود و دل همه مسلمانان را شاد کرد و در حقیقت این پیروزی، پیروزی اسلام بود.

در پایان این آیین نیز از خانواده های شهدای کارمند و کارمندان نمونه بسیجی ادارات شهرستان گناوه تقدیر شد.

منبه: خبرگزاری مهر

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر