شما اینجا هستید

اخبار » قول و قرار فیسبوکی استاندار : منطقه وی‍‍ژه شمال استان را با عنوان کیمیا شهر در دست پیگیری ویژه داریم
گروه : اخبار

استاندار بوشهر در آخرین روزهای آبان ماه یک پست جدید در صفحه فیسبوکش گذاشت و درباره خیلی چیزها نوشت از جمله در خصوص منطقه ویژه شمال استان یاداشت استاندار در ادامه می آید.
به نام خدا
سلام
دیشب جلسه « مدیران ارشد دولت » با حضور جناب آقای دکتر روحانی ریئس جمهور محبوبمان برگزار شد. جلسه خوبی بود. ایشان بر حرمت به مردم، توجه به افکار عمومی ، شهامت در تصمیم گیری تاکید داشتند. بعد از جلسه و پس از صرف شام، مختصری در مورد استان با ایشان صحبت کردم. ایشان مثل همیشه حامی و پشتیبان استان هستند. مواردی را طرح کردم. نظر مثبت داشتند که در زمان مقرر اعلام خواهد شد.
قبل از آن هم با دکتر نوبخت جلسه داشتیم. امروز هم، مستقیم از فرودگاه به بخش آبدان رفتم و با حضور حدود ۲۰ نفر از مدیران کل، جلسه هم اندیشی توسعه بخش آبدان برگزار شد. در جلسات هم اندیشی توسعه آبدان، ۱۵ نفر از مردم از ۱۵ قشر یا صنف به انتخاب خودشان، مشکلات و انتقادات و پیشنهاداتی راجع به حوزه های مختلف مطرح کردند، مدیران کل توضیح دادند و تصمیماتی گرفته شد و برخی موارد برای بررسی بیشتر به بعد موکول گردید. پس از سفر، تمام مواردی که طرح می شود در کتابچه گزارش هیئت هم اندیشی مجدد به دستگاهها اعلام و اقداماتشان واصل و نتیجه برای اطلاع رسانی به مردم، به بخش ارسال می شود.
حدود دو هفته پیش، خبر تصادف در محور گناوه – دیلم متأثرم کرد. پیرو مذاکرات و مکاتبات قبلی با دکتر جهانگیری، دکتر نوبخت، دکتر آخوندی و معاونان ایشان، پیگیری را تسریع کردم. دوشنبه آینده با دکتر آخوندی در خصوص موضوع قرار ملاقات دارم.
در مورد منطقه آزاد نیز، گرچه توقع داشتم هماهنگی و همدلی بهتری در استان ببینیم و این خواست عمومی مردم، فدای برخی چیزهای جزیی نباشد ولی به هر صورت باید بگویم کاری که شروع کرده ام را به لطف خدا و حمایت مردم شریف استان به سرمنزل خواهم رسانید. و از موانع خود ساخته خواهیم گذشت.
منطقه وی‍‍ژه شمال استان را نیز به عنوان کیمیا شهر و محل استقرار چند طرح پتروشیمی در دست پیگیری فشرده داریم. شرکت شستا، شرکت ملی صنایع پتروشیمی، شرکت پتروشیمی خلیج فارس و چند مجموعه عظیم دیگر در شرف توافق نهایی برای سرمایه گذاری هستند. صنایع پایین دستی و متعدد آن، زمینه سرمایه گذاری در مقیاس های کوچک و متوسط برای احداث صدها واحد را فراهم می کند.
هفته گذشته میزبان آقای دکتر حجتی بودیم که اخبار آن در رسانه ها آمد. نکته دیگر، تلاش همکاران در افزایش اعتبارات عمرانی استان است. مجموع اعتبار تملک دارایی، ارزش افزوده شهرداریها و دهیاریها و اعتبارات طرح های ویژه سفر مقام معظم رهبری مجموعاً تا کنون ۵۹۰ میلیارد تومان منابع وارد استان شده است و تا پایان سال بالغ بر ۸۰۰ میلیارد می شود در حالیکه پارسال حدود ۳۵۰ میلیارد کل دریافتی استان بود. در کنار تخصیص اعتبار حداقل ۲ برابری به هر شهرستان و حداقل ۲ برابر شدن منابع پرداختی به هر شهرداری و دهیاری نسبت به پارسال، تأکید کرده ام مطالبات بخش خصوصی تا حد زیادی داده شود. برخی ورشکست یا متواری شده اند که اخلاقاً کار درستی نیست برخی می گویند بایستی کاری ظاهری مثل احداث پُل و تقاطع برای اقناع افکار عمومی کرد ولی بنده نمی توانم آبروی خانواده‌های کارکنان و مالکان شرکت های بخش خصوصی را نادیده بگیرم. هم کار عمرانی و هم حفظ آبروی اشخاص.
طراحی بسیاری از پروژه‌های مهم طی ۱۰ ماه گذشته نهایی شده است و ان شاءالله فعالیت های عمرانی در کنار سرمایه گذاری های کلان در حوزه آبزی پروری، گردشگری و صنعت سرعت می گیرد.
سربلند باشید.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر