شما اینجا هستید

اخبار » چگونه تنبیه بدنی مدیر، دانش آموز را روانه بیمارستان کرد؟/ توضیح آموزش وپرورش
گروه : اخبار

IMG-20141210-WA33333330000IMG-20141209-WA0017
صدای بندر: روز چهارم آذر تعدادی از دانش آموزان دبیرستان طالقانی گناوه یا درسشان را نخوانده یا سر به سر معلم و مدیر گذاشته اند، مدیر قصد می کند تا دانش آموزان را تنبیه کند. مدیر هم به یاد ایام شباب که بساط چوب تر و فلک و شیلنگ به راه بود ودانش آموزان بنده خدا دانش آموزان مجبور بودند برای موارد مختلفی تنبیه بدنی را بپذیرد ، تصمیم می گیرد این چند دانش آموز را با چیزی شبیه ترکه ،چوب ، شیلنگ یا لوله سبز تنبیه کند . پس آنها را به صف کرده و در کف دست هرکدام یک یا دو ضربه می زند. ماجرای تنبیه همان روز تمام می شود دانش آموزان قول می دهند که دیگر بازیگوشی نکنند و درسشان را بخوانند.
روز بعد همه دانش آموزان به مدرسه می آیند ولی در دست یکی از آنها آثاری از قرمزی و ترک خوردگی دیده می شود. دانش آموز تا چندروز بعد هم به مدرسه می آید و حتی جاهایی نیز می گوید که در فوتبال افتاده و این درد از مصدومیت فوتبال است ولی با شدت درد در دستش تقاضای مرخصی می کند و مدرسه اورا به مرخصی پزشکی می فرستد. بعد از آن روز به روز بر تورم دست این دانش آموز افزوده می شود تا اینکه با جدی شدن بیماری و مراجعه به پزشک، مشخص می شود دست این دانش آموز دچار عفونت شده است.
با گذشت بیست روز از این اتفاق دانش آموز در بیمارستان بستری گردیده تا معالجه کافی بر روی دست او که گویا دارای بیماری قند نیز می باشد انجام شود.
مدیر مدرسه و مدیران آموزش و پرورش شهرستان گناوه بعد از این جریان وضعیت بیماری این دانش آموز را زیر نظر داشته اند و عصر روز سه شنبه ۱۸ آذر هم حصیری مدیر کل آموزش و پرورش به همراه معاونینش و مدیر آموزش پورش گناوه در بیمارستان امیرالمومنین گناوه حضور پیدا کرده و ضمن عیادت از این دانش آموز با پزشک او و خانواده اش دیدار داشته اند. آنها همچنین بعد از آن با مدیر مدرسه هم در آموزش وپرورش به گفتگو می نشینند و جریان تنبیه را از زبان مدیر نیز می شنوند
مدیرکل آموزش ضمن قرار گرفتن در جریان درمان دانش آموز با مشورت با کادر پزشکی برای رسیدگی موثر تر دستور اعزام به شیراز را نیز داده است.
ازآن سو خانواده این دانش آموز نیز که از وضعیت رسیدگی مدیران آموزش و پرورش را دیده اند فعلا نه شکایتی کرده و نه حاضرند با خبرنگاران گفتگو کنند. هرچند در جمع های مردمی گفتنی ها و درد دلهایشان را می گویند.
خبر این اتفاق چند روزی در شهر پیچیده و در گروه های اجتماعی هر کس به فراخور خود سعی می کند مطلبی بنویسد و اظهار نظر کند ولی آنچه دراین بین مهم است حوصله و بردباری و عدم شتاب زدگی در برخورد با موضوع است .
ضمن اینکه اداره کل آموزش و پرورش هم در اینباره پیامی صادر کرده که در ادامه می آید
به نام خدا
با سپاس از اهتمام و حساسیتی که همه شهروندان گرامی نسبت به حادثه اتفاق افتاده در یکی از مدارس گناوه به خرج داده اند، موارد زیر جهت اطلاع به استحضار می رسد:
۱٫ با ابراز تاسف شدید از واقعه پیش آمده برای این دانش آموز عزیز، آموزش و پرورش بازگشت سلامتی وی را نخستین اولویت خود می داند و در این زمینه همه اقدامات لازم را انجام خواهد داد.
۲٫ ما هر نوع تنبیه بدنی دانش آموز را صرف نظر از این که این تنبیه باعث آسیب رسیدن به دست دانش آموز شده یا عوامل دیگری در آن دخیل باشد، تقبیح می کنیم و قطعا طبق مقررات با تخلف صورت گرفته برخورد خواهد شد. بدیهی است در صورتی که ثابت شود عفونت دست دانش آموز ناشی از تنبیه مدیر مدرسه بوده، پیگیری بر عهده مراجع قضایی خواهد بود.
۳٫به محض وقوع اتفاق مزبور مدیریت آموزش و پرورش گناوه تمام اهتمام خود را برای پیگیری و بررسی موضوع نشان داده است. مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر، معاون آموزشی اداره کل و مشاور مدیر کل نیز ضمن حضور در گناوه با دانش آموز آسیب دیده و خانواده وی دیدار داشته و ضمن دلجویی از آنان روند درمان این دانش آموز عزیز را پیگیری نموده و آمادگی خود را برای هر گونه پیگیری درمانی این دانش آموز تا بازیابی سلامت کامل اعلام کرده اند.به مسئولان آموزش و پرورش گناوه نیز دستور داده شده تا همه امکانات و تسهیلات را جهت بهبود کامل دانش آموز فراهم کرده و موضوع را تا رسیدن به سرانجام درست و مطلوب پیگیری نمایند.
۴٫ هنوز نظر قطعی پزشک معالج در باره علت بستری شدن دانش آموز اعلام نشده است. با این حال این اطمینان داده می شود که اطلاع رسانی آموزش و پرورش در این زمینه شفاف، بی ملاحظه و صادقانه خواهد بود و پس از روشن شدن علل و عوامل ماجرا تصمیم قاطع و قانونی اتخاذ خواهد شد.
۵٫ضمن اذعان به محق دانستن همه مردم برای آگاهی از اصل ماجرا و نحوه پی گیری آن، از همه اهالی بزرگوار رسانه و هم استانی های عزیز بخصوص افراد فعال در گروههای مجازی خواهشمندیم تا روشن شدن جوانب ماجرا با این اداره کل همکاری نموده و در آرام نمودن فضا و به وجود آوردن جوی منصفانه و قانونی برای بررسی واقعه با آموزش و پرورش همکاری نمایند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر