شما اینجا هستید

سرخط خبرها » لزوم ارائه تسهیلات گردشگری برای برون‌رفت جزیره خارگ از گمنامی
گروه : سرخط خبرها

صدای بندر :بخشدار ویژه خارگ گفت: تسهیلات سفر به واسطه جاذبه‌های خاص جزیره خارگ باید ارائه شود که یکی از بهترین راهکارها برای برون‌رفت از گمنامی فعلی جزیره است.

به گزارش صدای بندر، عسکر زارعی صبح امروز در نشست هماهنگی ستادهای دهه فجر، راهیان نور و سفرهای نوروزی خارگ اظهار کرد: دهه فجر دهه انقلاب است و متلق به هیچ ارگان و اداره‌ای نیست و همه باید در برگزاری هرچه بهتر آن بکوشند.

وی افزود: باید نقش مردم را در برگزاری جشن‌های دهه فجر برجسته‌تر کنیم، چرا که انقلاب ما به واسطه حضور مردم صورت گرفت و پیامدهای آن نیز باید به نسل آینده و جهانیان انتقال داده شود و دوستان در فراهم کردن سریعتر روزشمار دهه فجر باید تلاش کنند.

بخشدار ویژه خارگ خاطرنشان کرد: تسهیلات سفر به واسطه جاذبه‌های خاص جزیره خارگ باید ارائه شود که یکی از بهترین راهکارها برای برون‌رفت از گمنامی فعلی جزیره است.

وی با تاکید بر اینکه میراث فرهنگی باید اعتبارات ویژه‌ای را به خارگ اختصاص دهد، افزود: قدمت تاریخی خارگ ایجاب می‌کند که اعتبارات ویژه‌ای به خارگ تعلق گیرد و زمینه تسهیل مسافرت و گردشگری در خارگ باید فراهم شود و کشتی ویژه برای این امر در ایام نوروز باید مدنظر قرار گیرد.

زارعی با بیان اینکه خارگ منطقه‌ای جنگی است که بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ بار مورد هجوم هوایی دشمن قرار گرفته است، افزود: شاید نقاط دیگر این وضعیت را نداشته باشند و خارگ مشهد شهیدان است که باید به آن توجه بیشتری صورت گیرد و باید بتوانیم به اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت توجه بیشتری کنیم.

بخشدار ویژه خارگ اظهار کرد: در هفته گذشته در خدمت رئیس جمهور بودیم که طرح‌های خوبی نیز تصویب شد که امیدوارم اجرایی شود که البته مشکل ایاب و ذهاب مردم خارگ در این سفر باز مشهود بود که امیدوارم همه مسئولان برای رفع آن همت کنند.

وی افزود: از لحاظ آمار بودجه‌ها و اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهور، از ۱۲ سفر استانی هیئت دولت، بوشهر در رتبه سوم قرار داشت که امیدواریم این پروژه‌ها در راستای خدمت به مردم اجرا شود.

بخشدار ویژه خارگ با اشاره به اینکه جزیره خارگ از لحاظ اهمیت با هیچ نقطه دیگری قابل مقایسه نیست، عنوان کرد: باید به صورت ویژه به خارگ نگاه کرد و کارهایی که در استان صورت می‌گیرد، باید به صورت برجسته به گوش مسئولان رسانده شود، و همه باید مدنظر داشته باشیم که فردا همه در مقابل خداوند پاسخگو خواهیم بود.

وی تصریح کرد: ما برای برخی امور به مدیران بخش مراجعه می‌کنیم که آن‌ها تصمیم‌گیری را منوط به تصمیم و اجازه مدیر استان می‌کنند که این روند برای من پذیرفتنی نیست و باید تنفیذ اختیار شود و با قدرت و تصمیم تام در جزیره حضور یابند و نیاز است که مدیران استان و کشور ارتباط تنگاتنگی داشته باشند و اعتقاد ما این است که پشت میزنشینی برای مدیران آفت است و مدیری که اختیار تام نداشته باشد، ماندنش در خارگ نفعی برای مردم ندارد.زارعی بیان کرد: مشکلات صیادان را پیگیری کردیم که باید مدیر شیلات و مرزبانی بخش مشکل را از راهی صحیح حل کنند. پروژه‌های شهرداری باید زمانبندی مشخصی داشته باشد و در آن هم نشاط اجتماعی و ملموس بودن در زندگی مردم لحاظ شود.

وی افزود: نفت کمک بزرگی در ارتزاق کشور است و خدمات خوبی هم به مردم خارگ ارائه داده اما ما از آن‌ها می‌خواهیم که خدمات بیشتری به مردم ارائه دهند تا رضایت‌مندی بیشتری صورت بگیرد. نظر ما این است که بیکاری در این منطقه کوچک نباید باشد و این مشکل باید برطرف شود و مدیران نیز از جزیره‌ای عمل کردن بپرهیزند.

منبع : خبرگزاری فارس

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر