شما اینجا هستید

فرهنگ و هنر » افزایش آمار ازدواج در شهرها نسبت به روستاهای استان بوشهر

صدای بندر- مدیرکل ثبت احوال استان بوشهرگفت : آمارهای ثبت شده در دفاتر رسمی بیانگر پیشی گرفتن ازدواج جوانان مناطق شهری نسبت به روستاهای این استان است.

کیومرث صالحی نیا روز دوشنبه درگفت وگو با ایرنا افزود : آمار ثبت ازدواج در نیمه نخست امسال این استان نسبت به مدت مشابه پارسال ۶٫۹۴ درصد کاهش نشان می دهد اما براساس همین آمار، ازدواج در شهرها بیشتر از روستاها است .
وی خاطر نشان کرد : چهار هزار و ۵۴۸ واقعه ازدواج در استان بوشهر در نیمه نخست امسال به ثبت رسیده که این رقم در مدت مشابه سال قبل چهار هزار و ۸۸۷ مورد بوده است.
صالحی ادامه داد:همچنین دراین مدت ۹۸۴ واقعه طلاق نیز در استان بوشهر ثبت شده که این شمار وقایع نسبت به مدت مشابه در سال قبل که ۹۷۲ مورد بوده ۱٫۲۳ درصد افزایش نشان می دهد.
وی افزود : بیشترین طلاق های ثبت شده در نیمه نخست امسال در استان بوشهر مربوط به مناطق شهری بوده و در مناطق روستایی نیز کاهش نشان می دهد.
صالحی نیا گفت: بیشترین طلاق ها و ازدواج های ثبت شده استان بوشهر در میان مردان مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۲۹ سال و در زنان نیز ۲۰ تا ۲۴ سال است.
وی اظهار کرد: بیشترین طلاق های ثبت شده در استان بوشهر در یک سال اول زندگی واقع شده است.
صالحی نیا در خصوص موالید نیز گفت: در نیمه نخست امسال ۱۰ هزار و ۴۲۱ ولادت در استان بوشهر ثبت شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۷٫۸درصد افزایش نشان می دهد.
وی افزود: همچنین در این مدت یکهزار و ۸۹۰ واقعه وفات نیز در استان بوشهر ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال ۵٫۵۳درصد افزایش یافته است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر