شما اینجا هستید

اخبار » گرد و خاک مدارس گناوه ودیلم را تعطیل کرد/ گناوه ای ها به استاندار نامه نوشتند
گروه : اخبار

خبر بندر: فرماندار گناوه گفت: به علت شدت آلودگی هوا ناشی از پدیده گردوغبار، مدارس ابتدایی نوبت صبح و بعدازظهر این شهرستان تعطیل شده است.

به گزارش خبر بندر؛سیدعلی پاک نژاد در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: این تصمیم به منظور حفظ سلامت دانش آموزان اتخاذشده است.
مسئول روابط عمومی فرمانداری دیلم هم بیان کرد: بنا به پیشنهاد مدیریت آموزش وپرورش و موافقت فرماندار مدارس این شهرستان در همه دوره های تحصیلی در روز دوشنبه تعطیل شدند.
محسن صادقی آزاد افزود: این تصمیم شامل کادر اجرایی مدارس نمی شود و حضور آنان الزامی است.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستانهای گناوه ودیلم گفت: براساس اعلام سیستم سنجش هوای گناوه، میزان غلظت ذرات معلق در هوا به عنوان اصلی ترین آلاینده در شهرستان گناوه به ۶ برابر حد استاندارد رسیده است.
محمد تولیده افزود: پدیده گردوغبار در روز جاری نسبت به دو روز گذشته روند کاهشی دارد.
شهرستان های گناوه و دیلم در شمال استان بوشهر در مسیر پدیده ریزگرد که از کشورهای همسایه وارد ایران می شود، قرار دارند.

همچنین شماری از مردم شهرستان گناوه با امضا و ارسال طوماری برای استاندار بوشهر خواستار تعطیل کردن مدارس در زمان هجوم ریزگردها و آلودگی هوا در این شهرستان شدند.

دراین طومار  آمده است: باتوجه به شدت و غلظت ریزگردها در چند روز اخیر در آسمان شهرستان های دیلم، گناوه و بوشهر و آلودگی شدید هوا و عوارض ناگوار آن باید همانند استان خوزستان در زمان ورود این پدیده خطرناک به فضای نسبت به تعطیلی مدارس اقدام شود.
نویسندگان تومار در ادامه آوردند: درحالیکه منشا این ریزگردها از کشورهای همسایه غربی و جنوب غربی است و در کوتاه مدت اقدام عاجلی برای مهار آن امکان پذیر نخواهد بود ما مردم این شهرستان انتظار و استدعا داریم تدبیری اتخاذ شود تا برای جلوگیری از هرگونه خطرات ناشی از این پدیده، مدارس بویژه دبستانها تعطیل شود.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گناوه، میزان غلظت ذرات معلق در هوا به عنوان اصلی ترین آلاینده را در شهرستان گناوه در دور روز اخیر ۶ برابر حد استاندارد اعلام کرد.
شهرهای شمالی استان بوشهر بویژه دیلم در نزدیکی استان خوزستان بارها در معرض هجوم پدیده ریزگردها قرار گرفته و از زمان بروز این پدیده در چندسال اخیر، برای نخستین بار از سوی مسئولان ذیربط در این شهرستان مدارس در روز جاری (دوشنبه) تعطیل شد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر