شما اینجا هستید

اخبار » افزایش۲۰ درصدی برداشت از مخزن مشترک گازی پارس جنوبی
گروه : اخبار

خبربندر- مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: برداشت از مخزن مشترک میدان گازی پارس جنوبی از ابتدای سال تاکنون، نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۲۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبر بندر، روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی روز چهارشنبه به نقل از مسعود حسنی، در آیین آغاز به‌کار مرکز همیار کارکنان (EAP ) در مجتمع گاز پارس جنوبی افزود: همچنین در این مدت ۵٫۶ میلیارد دلار درآمد معادل ۲۲۰ هزار میلیارد ریال حاصل از ارزش اضافه تولید نسبت به مدت مشابه سال ۹۴ در این مجتمع حاصل شده است.
وی اضافه کرد: مجتمع عظیم گازی پارس جنوبی از سال ۸۳ با تامین ۳ درصد از تولید گاز کشور آغاز به کار کرده است و اکنون ۶۳٫۷درصد از تولید گاز کشور در این مجتمع پالایش و تامین می‌ شود.
حسنی ادامه داد: با پایان عملیات توسعه در پارس جنوبی در سال ۹۷، میزان تامین گاز در پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی به ۸۰ درصد خواهد رسید که در مجموع ۶۰ درصد از سبد انرژی کشور در این مجتمع تولید خواهد شد.
وی بیان کرد: بزودی مجتمع گاز پارس جنوبی با تولید پنج میلیون بشکه میعانات گازی، به معادل دو برابر تولید شرکت بریتیش پترولیم خواهیم رسید.
مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی یادآورشد: در پایان سال ۹۷ با تلاش متخصصان و کارکنان جوان ایرانی ، برداشت ۸۵۰ میلیون متر مکعب گاز از مخزن مشترک پارس جنوبی، ۷۲۰ میلیون متر مکعب گاز شیرین، چهار میلیون مترمکعب گاز ترش، ۲ هزار و ۵۰۰ تن گوگرد محقق خواهد شد.
وی با بیان اینکه حفاظت از محیط زیست یکی ار مهمترین اهداف در مجتمع گازی پارس جنوبی است افزود: برای تحقق اهداف در افق ۱۴۰۴ مجتمع گاز پارس جنوبی در هر سه ماه، اهداف را پایش و برای برطرف کردن اشکالاتی که وجود دارد برنامه‌ریزی می کند.

منبع: ایرنا

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر