شما اینجا هستید

اخبار » حرفه‌های استان بوشهر برای ایجاد اشتغال تدوین شد
گروه : اخبار

هفدهمین دوره مسابقات ملی مهارت - کرج

خبربندر- مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: بر اساس ظرفیت‌های مناطق مختلف استان بوشهر حرفه‌های اشتغال‌زایی تدوین شد و بر این اساس آموزش‌های مهارت‌آموزی ارائه می‌شود.

به گزارش خبربندر، مرحله کشوری مسابقات آزاد مهارت جوشکاری به میزبانی استان بوشهر  بعدازظهر امروز در مرکز آموزش فنی و حرفه ای کنگان با حضور معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور ،فرماندار و مسئولان شهرستان کنگان آغاز شد.

 مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر در این مراسم  با اشاره به توانمند سازی نیروهای فعال جامعه اظهار داشت: مأموریت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، توانمندسازی کارجویان و ارتقاء مهارت شاغلان است که در این راستا مقوله مشارکت بخش غیردولتی، صاحبان حرف و بنگاه‌های اقتصادی و همه فعالان در حوزه‌های مختلف اقتصادی می‌تواند در بهینه اجرا شدن آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مؤثر باشد

عبدالرسول کازرونی مسابقات آزاد مهارت را یک مدل همکاری میان صنایع و صنوف و دست اندرکاران بخش تولید با سازمان آموزش فنی و حرفه ای عنوان کرد و افزود: این مسابقات ابزاری است برای اجرای احراز صلاحیت حرفه‌ای که با کمک و مشارکت بخش غیردولتی تعمیم و استمرار می‌یابد.

وی با تاکید بر توانمندسازی نیروی کار جامعه  اظهار داشت: هدف سازمان در حوزه برگزاری مسابقات آزاد مهارت، نزدیکی هرچه بیشتر صنعت و حوزه آموزش‌های فنی و حرفه ای و در نهایت توانمندسازی نیروی کار کشور است.

کازرونی  با اشاره به رعایت استاندارد آموزشی مهارت افزایی گفت: اگر بتوانیم نیروی شاغل را بر اساس استاندارد آموزش توانمندکنیم، می‌توانیم خدمات، تولیدات و محصولات صادراتی با کیفیت ارائه دهیم که در این راستا منابع انسانی ارزشمندترین نکته کلیدی برای تمام بنگاه‌های اقتصادی و غیراقتصادی است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر پیوند میان صنعت و آموزش‌های مهارتی گام مهم در راستای توسعه اشتغال پایدار در جامعه دانست و خاطرنشان کرد:  بر اساس ظرفیت‌های مناطق مختلف استان بوشهر حرفه‌های اشتغال‌زایی تدوین شد و بر این اساس آموزش‌های مهارت‌آموزی ارائه می‌شود.

وی با تاکید بر ارتقای فرهنگ مهارت آموزی افزود: جلب نظر بنگاههای اقتصادی، صنایع و صنوف در ارتقای مهارت شاغلان، ایجاد فرصتی مناسب برای تبادل فنی و تجارب حرفه‌های بین شاغلان و بنگاههای اقتصادی است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با اشاره به اهداف برگزاری مسابقات بین‌المللی مهارت آموزی افزود: شناسایی کمبودهای موجود در آموزش‌های فنی و حرفهای برای شاغلان و برنامه‌ریزی برای رفع آنها، به هنگام سازی دانش و توانایی شاغلان، شناسایی نخبگان و استادکاران مهارتی، فراهم سازی امکان حضور نخبگان مهارتی در مسابقات بین المللی از اهداف برگزاری مسابقات آزاد مهارت است.

کازرونی با بیان اینکه این مسابقات با حضور ۲۳ نفر شرکت کننده از سراسر کشور برگزار شده است تاکید کرد: بر اساس نیازصنایع فعالیت جدیدی در سازمان با همکاری مستقیم بنگاه‌های اقتصادی و صنفی در راستای گسترش فرهنگ مهارت آموزی و ترویج مهارت با عنوان مسابقات آزاد مهارت و بدون محدودیت سنی در کشورآغاز شده است.

منبع:خبرگزاری تسنیم

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر