شما اینجا هستید

اخبار » ۱۳.۵میلیارد ریال کالای قاچاق در استان بوشهر کشف شد
گروه : اخبار

قاچاق

خبربندر- رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان بوشهر گفت:با همکاری دستگاه‌های اجرایی در قالب گشت‌‌های مشترک در ۱۰ ماه امسال در اجرای طرح‌های بازرسی ۱۳.۵ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان بوشهر کشف شد.

به گزارش خبربندر، سیدحسین حسینی محمدی بعدازظهر امروز در جلسه کارگروه حمایت از تولید و نظارت بر گردش کالا در سطح عرضه با حضور مسئولان دستگاه‌های قضایی و برخی از دستگاههای اجرایی استان بوشهر با تاکید بر تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: مبارزه با کالای قاچاق یکی از موارد مهم  عملی شدن شعال امسال است که در این راستا طرح‌های مهمی تدوین و اجرایی شده است.

وی، با اشاره به طرح‌های بازرسی مبارزه با کالای قاچاق خاطر نشان کرد: در ۱۰ ماه امسال  ۳هزار و ۵۳۸ مورد بازرسی  مستقل و ۲ هزار و ۱۵۶ مورد بازرسی در قالب گشت مشترک با همکاری دستگاههای اجرایی مرتبط در استان بوشهر انجام شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان بوشهر از کشف ۱۳٫۵ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان بوشهر خبرداد و تصریح کرد: در ۱۰ ماه امسال از مجموع بازرسی‌های صورت گرفته تعداد ۲۷۸ مورد منجر به تشکیل صورتجلسه کشف کالای قاچاق درسراسر استان بوشهر به ارزش بیش از ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال شده است .

حسینی محمدی بیان کرد: بیشترین کشفیات کالاهای قاچاق شامل کالاهای دخانی، لوازم آرایشی و بهداشتی و مواد خوراکی و آشامیدنی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان ، نیروی انتظامی و سایر دستگاههای اجرایی زیربط انجام گرفته است .

وی با بیان اینکه تا کنون ۵ جلسه کارگروه حمایت تولید و نظارت بر گردش کالا در سطح عرضه با تعداد ۲۵ مصوبه تشکیل شد گفت:تاکنون ۱۵ مصوبه به میزان ۶۶ درصد از کل مصوبات اجرایی و همچنین پیگیری‌های متعددی از سوی این سازمان با مسئولان ارشد استان و کشور برای جلوگیری از قاچاق کالا در استان انجام شده است .

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان تاکید کرد: در راستای اجرای ماده ۵ و ۶ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و با هدف ساماندهی مراکز نگه‌داری انواع کالا   صاحبان  انبار و سردخانه ملزم به ثبت نام در سامانه جامع انبارها هستند.

حسینی محمدی گفت: براساس تکلیف قانونی وزارت صنعت،معدن و تجارت با انجام مطالعات گسترده و جلسات متعدد با  سایر دستگاه‌های اجرایی مرتبط و با استفاده از سامانه نرم افزاری مذکور تمامی صاحبان انبارها و مراکز ذخیره سازی کالا ملزم هستند تا نسبت به شناسنامه‌دار کردن مشخصات  انبار کالای خود اقدام کنند.

منبع:خبرگزاری تسنیم

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر