شما اینجا هستید

اخبار » برگزاری جشن آیینی و مذهبی گره گشو در گناوه
گروه : اخبار

 

خبر بندر:به همت سازمان مردم نهاد نیمدری سبز جشن آیینی، مذهبی و هنری گره گشو در بندر گناوه برگزار شد

به گزارش خبر بندر؛ محمد مظفری مدیر عامل موسسه فرهنگی و هنری  نیمدری سبز در گفتگو با خبر نگاران گفت: در قالب طرح نشاط اجتماعی در استان بوشهر جشن ویژه گره گشو در شب میلاد امام حسن مجتبی(ع) در بندر گناوه برگزار شد.

وی افزود: گروه گشو یکی از آیین های دیرین مذهبی در استان بوشهر بخصوص در شهرستان گناوه می باشد  که ویژه نواجوانان و کودکان و بزرگسالان نیز وظیفه پشتیبانی از این جشن را در شب میلاد  کریم اهل بیت بر عهده دارند.

این پژوهشگر مسایل آیینی افزود: این آیین نمایشی و مذهبی در کوچه ها و معابر شهرها و روستا ها برگزار می شود و کودکان و نوجوانان  با در دست داشتن  کیسه های خوشرنگ به درب منازل رفته و به مناسبت این شب مهم تقاضای شیرینی و شادباش از اهالی می کنند. مردم این دیار معتقدند به برکت  شب پانزدهم ماه مبارک رمضان که شب میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) که هدیه گرفتن و هدیه دادن بخصوص به کودکان گره از مشکلات پیش روی خانواده ها را  باز خواهد نمود.

مظفری گفت: در جشن گره گشو که با استقبال خوب گناوه ای ها در پارک خور و در محل استقرار موسسه نیمدری سبز برگزار شد تعداد زیادی از هنرمندان  شهرستان گناوه حضور داشتند  و با مشارکت اعضای گروه هنری ایلیا نمایشی در خصوص آیین گروه گشو به اجرا درآمد و چند قطعه موسیقی نیز اجرا گردید.

این فعال حوزه سمن ها افزود: همچنین با توجه به همزمانی روز صنایع دستی و تاکید بر حفظ سنت های اصیل استان و شهرستان گناوه ضمن استفاده از صنایع دستی منطقه در طراحی جشن  توسط اعضای سمن نیمدری سبز  آیین ماهیگیری سنتی به صورت زنده در محل برگزاری جشن اجرا گردید .

معاون دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر با اشاره به اجرای طرح بزرگ نشاط اجتماعی در سال جاری در سطح استان بوشهر افزود: برگزاری جشن های آیینی و مذهبی و هنری  یکی از برنامه های مهم این دفتر است که قرار است توسط سازمان های مردم نهاد در سراسر استان بوشهر برگزار شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر