شما اینجا هستید

اخبار » دیدار معاون استانداربوشهر با شاعر آیینی

خبر بندر معاون استاندار بوشهر با شاعر آیینی و پیر غلام حسینی دیدار کرد
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر بندر: دکتر مجیدخورشیدی معاون سیاسی، امنیتی واجتماعی استاندار بوشهر در ادامه دیدارهایش با پیشکسوتان حوزه فرهنگ وهنر به دیدار شاعر آیینی و نوحه سرای بوشهری جناب آقای محمد رفت.
دکتر خورشیدی در این دیدار گفت:رسالت خادمین اهل بیت ایجاد محبت و پیوند بین مردم با اهل بیت پیامبر اسلام(ص) با بر پایی آیین های مذهبی، مجالس روضه و ذاکری ابا عبدالله الحسین(ع) است. و از این رو وظیفه سنگینی بر دوش خادمین ذاکرین و همچنین شاعران آیینی برای انتقال نفاهیم قیام کربلا به جامعه است.
محمد فتوت شاعرآیینی ، نوحه سرا و نواساز سینه زنی سنتی بوشهر متولد سال ۱۳۱۳ محله جبری بوشهر است. وی نوحه سرایی را از اوایل دهه پنجاه شروع کرد وهم زمان به نواسازی نوحه سینه زنی سنتی پرداخت. در طی این سالها نوحه های زیادی توسط ایشان سروده و آهنگ گذاری شده که از مهمترین آنها می توان به بر لب بحر فرات، یاران زمین کربلا، غوغا شده در کرببلا، محراب مسجد گلگون اشاره نمود،
در این دیدار که خانواده استاد فتوت نیز حضور داشتند حاج مصطفی گراشی رییس کانون مداحان و تعدادی از مداحان جناب دکتر خورشیدی را همراهی می کردند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر