شما اینجا هستید

اخبار » ۴۰ سمن بوشهر مردم را به رعایت پروتکلهای بهداشتی ترغیب می کنند

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر گفت: ۴۰ سازمان مردم نهاد در سواحل و بازارهای این استان مردم را به رعایت پروتکل‌های بهداشتی پیشگیرانه از کرونا ترغیب و تشویق می‌کنند.

محمد مظفری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: در هر یک از شهرستان‌های ده گانه بوشهر ۳ یا ۴ سازمان مردم‌نهاد با حضور در اماکن پر تردد در زمینه آگاهی بخشی و ترغیب مردم به پیشگیری از کرونا فعالیت می‌کنند که این حضور در شهرستان‌های ساحلی در سواحل و در بقیه شهرستان‌ها در بازارها پررنگ تر است.

وی اظهار کرد: با اینکه بوشهر از استان‌های برتر کشور در زمینه رعایت دستورالعمل‌های مصوب بهداشتی است، اما نیاز است این پیشگیری افزایش بیشتری یابد که در این ارتباط طرح آخرین حلقه به منظور قطع زنجیره کرونا با پی‌ریزی دفتر اجتماعی استانداری و نظارت فرمانداران اجرا می‌شود.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر گفت: بیشترین تاکید در سواحل علاوه بر استفاده از ماسک، این است که دورهمی‌های چند نفره در سواحل برپا نشود و استفاده از فضا به صورت انفرادی و با رعایت نکات بهداشتی مساله‌ای ندارد.

وی اضافه کرد: پیشگیری از رفتارهای پرخطر مانند قلیان کشیدن در سواحل نیز مورد تاکید اقدام پیشگیرانه سازمان‌های مردم نهاد است.

 مظفری با اشاره به ارتباط و استقبال خوب شهروندان از نیروهای مردم‌نهاد، اعلام کرد: بر اساس گزارش‌ها و تصاویر، اجرای این طرح با استفاده از ظرفیت گروه‌های مردم تاثیر بالایی در افزایش رعایت پروتکل‌ها از سوی مردم دارد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر توصیه کرد: هر یک از ما باید با استفاده از فضای مجازی و حضوری، اطرافیانمان را به رعایت پروتکل‌ها ترغیب کنیم.

وی گفت: نیروهای هلال احمر بوشهر نیز در قالب ۴۰ ایستگاه در اماکن پر تردد این استان به تذکر و تشویق مردم به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی می‌پردازند و اجرای این دو طرح در استان بوشهر می‌تواند میزان رعایت پروتکل‌ها را افزایش و شمار مبتلایان روزانه به کرونا را کاهش دهد.

منبع : ایرنا

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر