شما اینجا هستید

اخبار » “خوس دوزی” بوشهر مهر اصالت جهانی گرفت

صنایع دستی خوس دوزی بوشهر مهر اصالت گرفت

    خبر بندر: معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: در هشتمین داوری مهر اصالت جهانی، صنایع‌دستی بوشهر در رشته خوس‌دوزی موفق به دریافت مهر اصالت شد.

    به‌گزارشخبر بندر لیلا رحیمی معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان بوشهر اعلام کرد: در این دوره از بین ۳۱ استان کشور، ۱۲ استان منتخب شده و شرکت کردند که “منیژه حسینی” از شهرستان جم استان بوشهر، در رشته خوس‌دوزی موفق به دریافت مهر اصالت جهانی شد.

    رحیمی گفت: داوری مهر اصالت یکی از مهم‌ترین رویدادهای مهم دنیا در حوزه صنایع‌دستی است که این دوره در کشور ازبکستان با حضور کشورهای غرب آسیا برگزار شد.

    رحیمی عنوان کرد: معیارهای بررسی مهر اصالت، هویت، کیفیت، اصالت و قابلیت تولید انبوه است که خوس‌دوزی بوشهر از تمامی این فاکتورها برخوردار بود.

    معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: این اثر با اهدای صنعتگر هم استانی به موزه ازبکستان، در زمان حاضر در موزه بخارا نگهداری می‌شود.

    خوس دوزی از هنرهای بومی استان بوشهر است که با نوارهای طلایی و نقره‌ای رنگ نقش‍‌هایی روی پارچه‌های توری دوخته می‌شود، نقش‌های کار شده در این رشته به شکل ذهنی و هندسی است و بیشتر برای تزیین در شال‌های توری کاربرد دارد و در مراسم جشن و اعیاد مذهبی، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر