شما اینجا هستید

سرخط خبرها » اردوی های پزشکی جهادی کفایت مسئولیت های زمین مانده ی دانشگاه علوم پزشکی را نمی کند
گروه : سرخط خبرها

اردوی جهادی کار بزرگیست اما کفایت مسئولیت های زمین مانده ی دانشگاه علوم پزشکی را نمی کند.

حجت الاسلام والمسلمین اسدی امام جمعه ی شهرستان دیلم در خطبه های نماز جمعه به اردوی جهادی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در شهر امام حسن اشاره کرد و گفت:
در هفته ی گذشته اردوی جهادی بسیج جامعه پزشکی با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به عنوان جهادگر در شهر امام حسن برگزار شد . این اردوی جهادی کار خوبیست مولد انقلاب اسلامیست و قابل تقدیر است که ما از همه ی بزرگواران کمال تقدیر و تشکر را داریم اما باید بگوییم یک اردوی یک روزه کفایت مسئولیت های زمین مانده ی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در شهرستان دیلم را نمی کند .
مشکلات عدیده ای در بیمارستان دیلم داریم که روزانه از خود پرسنل این بیمارستان مطالبه می شود . برخی پرسنل بیمارستان دیلم چند ماه است حقوق دریافت نکرده اند‌ . کار درمان کار حساسی ست ، پرسنل درمان نباید در حین کار دغدغه ای داشته باشند اما از پرسنلی که بعضاً پنج ماه حقوق دریافت نکرده اند‌ و با این شرایط اقتصادی مواجه هستند چه انتظاری دارید ؟
اینها در کرونا جان فشانی کردند ، مبارزه کردند امروز شایسته ی این گونه برخورد نیستند .

امام جمعه ی دیلم با اشاره به وضعیت بد دیلم در حوزه ی درمان گفت : ما در بیمارستان مشکل متخصص داریم ، متخصصانی که بایستی پنج سال در دیلم بمانند بعد از مدت کوتاهی شهر را رها کرده و می روند ، دانشگاه علوم پزشکی موظف است به این مسائل رسیدگی کند .

شهر امام حسن در برخی اوقات از داشتن پزشک عمومی محروم بوده ، یعنی برای بیماری های پیش پا افتاده امکان درمان این مردم وجود ندارد چه کسی باید پاسخگوی این مسئله باشد.

وی افزود : اگر یک بیمار توسط بیمارستان دیلم به شهری اعزام شود دیگر بیمارستان دیلم آمبولانس ندارد ، دستگاه های آمبولانس فرسوده دارند در پارکینگ خاک می خورند و ما امکان رسیدگی درست به بیماران اورژانسی را نداریم . برخی پرسنل به ما مراجعه می کنند و میگویند در برخی ماموریت ها آمبولانس در مأموریت خراب می شود . ما بر سر جان مردم با کس تعارف نداریم .
دکتر اسدی با اشاره به مراجعات متعدد مردمی گفت: در بین مردم و فضای مجازی لفظی را جایگزین بیمارستان دیلم کرده اند که شایسته ی دولت انقلابی نیست ، فی المثل شخصی از همشهریان به بنده مراجعه کرده و می گوید برای بیماری فرزندم نیمه شب به بیمارستان رفتم بعد از یک ساعت نتوانستند رگ گیری انجام دهند و مجبور شدم ساعت یک شب بچه را با ماشین شخصی به بهبهان ببرم خب اگر این بنده ی خدا ماشین نداشت یا اگر در مسیر اتفاقی برایش می افتد چه کسی پاسخگو بود ؟ روزانه چند نفر این مرکز درمانی مراجعه می کنند ؟
خیرین دیلم در حوزه ی درمان بی نظیرند اما مایوس شده اند. می گویند این قدر سرمایه از ظرفیت خیریه به بیمارستان آمده ولی آنها توان پشتیبانی از خیرین را ندارند ، چه کسی باید پاسخگوی یاس در خیرین شهرستان نسبت به حوزه ی مهم درمان باشد‌‌.
در سفر اخیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در قالب اردوی جهادی بسیج جامعه ی پزشکی که دال بر محرومیت این شهرستان از نظر درمانی بود ، گفتیم جلسه ای بگذارید موانع مطرح و مشکلات حل بشود اما آن جلسه میسر نگردید مسئولان دانشگاه علوم پزشکی بایستی اقدامی که شایسته ی دولت انقلابی ست در حوزه ی درمان دیلم انجام دهند.
مردم با این ظرفیت خیر ، شایسته ی خدمت هستند و باید پزشکان متخصص و امکانات درمانی محیا شوند جوری که مردم با رضایت از این مرکز درمانی خارج شوند نه اینکه برای کوچکترین نیاز درمان به شهرهای دیگر مراجعه کنند.

تهیه: غلامحسین آقاجری

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر