شما اینجا هستید

اخبار » مشکلات شدید ترافیکی در محلات جنوبی شهر بوشهر

مشکلات شدید ترافیکی در محلات جنوبی شهر بوشهر
صدای بندر: محلات جنوبی شهر بوشهر دیر زمانی است که به لحاظ خدمات دستگاه های دولتی فقیر است و عملا از گردونه خدمات دولتی عقب است. نبود مراکز آموزشی، ورزشی ،فرهنگی، هنری، قرآنی، کتابخانه، فضای سبز،و…از جمله مواردی است که اهالی محلات سرتل، رایانی، ریشهر، امام زاده ، میرعلمدار و حتی بهمنی و مخ بلند و دواس سالها از آن گله مند هستند و البته معمولا هم گوش شنوایی برای شنیدن و پیگیری آنها نیست.
در این بین افزایش فزاینده جمعیت دراین مناطق، ضرورت برنامه ریزی مناسب برای استقرار سازمان ها و نهادهای خدماتی را دراین محلات را نشان می دهد.
یکی از مهمترین چالش های امروز محلات جنوبی شهر بوشهر به هم ریختگی ترافیک در این منظقه است که متاسفانه به علت عدم حضور پلیس راهور در خیابان های محلات جنوبی عملا شاهد یک هرج و مرج ترافیکی در ساعات شلوغ در این خیابان ها هستیم.
متاسفانه با برچیده شدن نامعلوم و یکباره کیوسک پلیس راهور در میدان هوایی در سال گذشته ، پلیس راهنمایی رانندگی هیچ پایگاهی در مناطق جنوبی شهر بوشهر ندارد و همین عامل باعث ایجاد ترافیک در بعضی ساعات در خیابان سبزآباد و تقاطع های آن می شود.
همچنین عدم استقرار نیروهای پلیس راهور باعث سواستفاده تعدادی از راکبان موتور سیکلت و رانندگان می شود که همین عامل باعث تخلف هایی مثل عبور از چراغ قرمز ، حرکت در لاین مخالف(رامسیت) و… هستیم.
یکی از گلایه های همیشگی شهروندان محلات جنوبی شهر بوشهر به پلیس راهور در خصوص نحوه حضور پلیس در این مناطق است که معتقدند حضور پلیس راهور دراین محلات یا برای جریمه کردن خودروهاست و یا به علت تصادفات صورت گرفته! و این درحالیست که انتظار شهروندان این است که پلیس راهور باید به عنوان ناظر بر اجرای صحیح قوانین رانندگی و تسهیل کننده رفت و آمد وسایل نقلیه در خیابان ها و تقاطع های این مناطق حضور داشته باشد.
لذا با توجه به شرایط فوق نیاز به حضور پررنگ پایشی و نظارتی پلیس راهور در خیبان های محلات جنوبی بیش از پیش احساس می شود و در همین راستا موارد ذیل نیز به عنوان پیشنهاد و یادآوری به عزیزانمان در پلیس راهور شهرستان بوشهر اعلام می گردد.
۱-لزوم استقرار نیروی پلیس راهور بصورت روزانه در تقاطع های سه راه تامین اجتماعی و سه راه امام زاده به عنوان نقاط مهم ترافیکی خیابان سبزآباد جهت روانسازی ترافیم صبحگاهی و شبانه در این نقاط
۲- لزوم بازنگری در چراغ راهنمای سه راه امام زاده یا اصلاح مشکلات خیابان در این تقاطع حساس و مهم
۳- استقرار کیوسک پلیس راهور در محله سرتل جهت حضور به موقع در مواقع لزوم و احضور مستمر در نقاط حساس ترافیکی
۴- ایجاد محدودیت برای ورود وسایل نقلیه سنگین در خیابان سبزآباد، بهمنی،ریشهر، امام زاده دواس و دیگر معابر محلات جنوبی که باعث اختلال شدید و خطر تصادف در این مناطق می شود.
۵- برخورد شدید با حرکت خلاف مسیر توسط راکبان موتور سیکلت که باعث بی نظمی شدید در این خیابان ها می شود.
۶- انجام خط کشی عابر پیاده در نقاط مختلف خیابان سبز آباد و…
۷-تعیین تکلیف و ساماندهی تقاطع سرتل ( این تقاطع پس از بهره برداری از گذرجدید سرتل به تنگگ مسدود گردیده)
۸- ساماندهی سه راه ریشهر و نصب سرعتگیر در محدوده بازارچه باغ بهزاد
و درپایان اینکه با بیان همه این مشکلات قدردان زحمات شبانه روزی نیروهای پلیس راهور هستیم

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر