شما اینجا هستید

اخبار » لغو مکرر پروازهای فرودگاه بوشهر
گروه : اخبار

لغو مکرر پروازهای فرودگاه بوشهر/ صاحبی برای پیگیری هست؟!

خبربندر: لغو مکرر پروازهای فرودگاه بوشهر نارضایتی گسترده مسافران را در پی داشته و این پرسش را برای اغلب شان مطرح کرده که آیا صاحبی برای پیگیری این وضعیت هست؟

به گزارش خبر بندر به نقل از خلیج فارس؛ فرودگاه بوشهر که از بین المللی بودن فقط عنوانی روی تابلوی آن باقی مانده، مدتهاست به پروازهای تهران و دو روز در هفته نیز مشهد محدود شده است.

به دلیل فاصله زیاد بوشهر تا مرکز کشور و نبود زیرساختی نظیر راه آهن، هواپیما گزینه برخی افراد است، اما لغو مکرر پروازها طی هفته ها و روزهای اخیر مسافران را مستاصل کرده است.

در همین خصوص، روز گذشته (سه شنبه) هم سه پرواز شرکت های آسمان، ساها وارش از تهران به بوشهر و بالعکس لغو شد، اتفاقی که در روزهای قبل هم برای پروازهای شرکت آسمان تکرار شده بود.

موضوعی که در روزهای پایانی تعطیلات تابستان، مسافران فرودگاه بوشهر را عصبی کرده است.

نکته قابل تامل دیگر آنکه چنان پروازهای بوشهر محدود شده که زمان یکی از آنها به ساعت غیرمتعارف ۲:۳۰ دقیقه بامداد موکول شده است!

بسیاری از مسافران می پرسند: آیا صاحبی هست که رفتار تبعیض گونه شرکت های هواپیمایی با بوشهری ها را پیگیری کند؟

قطعا در استان های دیگر که مردم مطالبه گر و مسئولان پیگیری دارد، به راحتی و آن هم مکرر، لغو پرواز صورت نمی گیرد یا شمار پروازها چنان است که لغو برخی از آنها این همه مشکل ساز نمی شود.

ولی وقتی عرصه بر شرکت های هواپیمایی کشور تنگ می شود، بوشهر جزو گزینه هایی نخست آنها برای تاخیر یا کنسلی پروازها می باشد.

مدیرکل فرودگاههای استان: تا مهرماه شرایط عادی می شود!

مدیرکل فرودگاههای استان بوشهر درباره لغو مکرر پروازهای بوشهر به تهران و مشکل ساز شدن این وضعیت برای برنامه ریزی کار و سفر هم استانی ها می گوید: در هفته های اخیر عملیات جابجایی زائران اربعین از کشور عراق، باعث شد بخشی از هواپیماها به این امر اختصاص یاید که به دلیل محدودیت ناوگان هوایی کشور، شاهد لغو برخی پروازها از جمله در بوشهر بودیم.

عباس اسماعیلی در گفتگو با «خلیج فارس» ادامه داد: همچنین طی روزهای گذشته که با افزایش تقاضا برای سفرهای پایان ماه صفر به مشهد یا روزهای پایانی تابستان که مسافرت ها را بیشتر کرده، پروازهای تهران- بوشهر و بالعکس مربوط به شرکت های آسمان و ساها لغو گردیده است.

وی مدعی است که شرکت های هواپیمایی دلیل لعو پروازها به بوشهر را زمین گیر شدن هواپیمای این مسیر به دلیل نقص فنی اعلام کرده اند.

اسماعیلی در پاسخ به این سوال که آیا در استان های دیگر هم پروازها به این تعداد لغو می شود؟ می گوید: گلایه هم استانی ها درباره این وضعیت را درک می کنیم و نارضایتی شان قابل درک است. البته خبر داریم در استان های دیگر هم لغو پرواز به دلیل مشکلات ناوگان هوایی رخ داده، ولی مثلا اگر در شیراز برخی پروازها لغو شود، تعداد پروازها زیاد است و این مشکل چندان ملموس نیست، ولی در بوشهر که ۳ پرواز به تهران دارد و دو پروازش لغو شده، مسافرت مردم خصوصا در پایان تابستان را مشکل ساز می کند.

وی با بیان اینکه شخصا این مشکلات را به رییس سازمان در تهران انتقال داده و از برخی شرکت های هواپیمایی نیز پیگیری هایی داشته ام، می گوید: فعلا به نتیجه نرسیده ایم، ولی امیدواریم با پایان سفرهای تابستانی، از اوایل مهر شرایط پروازهای فرودگاه بوشهر بهبود پیدا کند.

آیا صاحبی برای پیگیری حق بوشهری ها هست؟

به هرحال با وجود توضیحات مدیرکل فرودگاههای استان، لغو مکرر پروازها خصوصا به تهران، برای مسافران بوشهری مشکل ساز شده است.

قطعا شایسته است استانداری به عنوان نماینده ارشد دولت و مدیرکل دادگستری و دادستانی در قامت مدعی العموم پیگیر این بی خیالی شرکت های هواپیمایی در قبال بوشهری ها باشند که چگونه است با وجود کم بودن همین تعداد پرواز که باعث انتظارهای چند هفته ای شده، بازهم شرکت های هواپیمایی به محض بروز مشکل (شما بخوانید جذاب بودن مسیرهای دیگر)، زیر تعهد و برنامه شان در بوشهر می زنند؟

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر