شما اینجا هستید

سرخط خبرها » کاروان رسانه در قلب تپنده صنعت دریایی کشور اردو زدند
گروه : سرخط خبرها

کاروان رسانه در قلب تپنده صنعت دریایی کشور اردو زدند
عبدالکریم نیسنی

آورده اند در سالهای دور از این به دستور پسر شمشیر نادر افشار بوشهر به جایگاه کشتی و کشتی سازی تبدیل گردید تا مقدمات حراست از خلیج فارس را به عهده گیرد و زمانی دیگر کشتی پرسپولیس و مظفری در بوشهر وارد آبهای بوشهر شدند تا بگویند این شهر مأمن و امن است برای مردم این خطه و اما… امروز هم اکنون در این بندر باستانی حضور یک صنایع دریایی عظیم موسوم به شرکت صنایع دریایی صدرا را می بینیم که به یک جایگاه و مقام خوبی رسیده است.
لذا بر همین اساس در بامداد روز چهارم آبان اولین اردوی رسانه ای پیشرفت استان بنا به دعوت سازمان بسیج رسانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوشهر به منظور آشنایی رسانه از عملکرد و پیشرفت های بهینه ای که در عرصه استان اتفاق می افتد و کمتر به آن پرداخته می شود، از کارخانجات و مجتمع بزرگ صنایع دریایی صدرا دیدار نمودند.
این اردوی پیشرفت که در دستور بسیج رسانه قرار گرفته و هدف آن طبق اظهار محسن رضائی نژاد مسئول سازمان رسانه فلسفه این دیدار و بازدید نشان داد جهاد تبیین امیدآفرین و اتفاقات مهمی است که در زمینه صنعت و تولید در استان بوشهر به وقوع پیوسته که بسیار حائز اهمیت است تا همچنان خودمان را باور کنیم و بدانیم در گوشه ای از کشورمان آن هم در بوشهر سازوکارهای بالقوه ای است که می شود گفت مغضوب مانده که بایستی با اطلاع رسانی رسانه ای به اطلاع مردم رسانده شود.
لذا لازم بود که کاروان رسانه ای تحت عنوان اردوی راهیان پیشرفت در کل استان برای نشان دادن قدرت بالای کارهای زیربنایی در سطح کشور و بین المللی و جلوه های ویژه آن به اجرا گذاشته شود.
در این راستا بیش از پنجاه نفر از اصحاب رسانه، ابتدای مبداء خود از گلزار شهدای سپاه واقع در خیابان بیسیم و شنیدن سخنان ذوالفقار عباسی فرد مسئول اقشار بسیج استان راهی گلزار شهدای شرکت صنعتی دریایی صدرا شدند و مورد استقبال رئیس صنایع دریایی صدرا و کارکنان آن قرار گرفتند.
اهالی رسانه با مشاهده آن همه عظمت که پالایشگاه آبادان را تداعی می نمود و می شود گفت صدرا گنجی است در کنار ساحل بوشهر که به مردم ایران تعلق دارد.
مدیریت منطقه جنوب صدرا مهندس مهدی بیدی اظهار داشتند که این مجموعه بزرگ علم و دانش را جوانان با غیرت و توانمند ایران اداره می نمایند و از توانایی آنان حکایت می کند و تیم مهندسی کارخانه کشتی‌سازی بوشهر در این شهر قدیمی، ساخت شناورهای دریایی را با تمام قوا می سازد و انواع شناورهای دریایی و نصب برج ها با تناج بالا و سکوهای نفتی و گازی را پوشش می دهد.
نمونه ی آن ساخت کشتی ۱۱۳۰۰۰ تنی افرا ماکسن است.
اصحاب رسانه همچنین از سالن برش ورق های آهن تا مراحل مختلف ساخت و برش و جوشکاری اتوماتیک در سالن سی ان سی و حوضچه خشک و جرثقیل دروازه ای هزار تنی که بزرگترین جرثقیل توانای ایران است بازدید نمودند.
مهندس مهدی بیدی در ادامه بازدید خاطرنشان ساخت بومی سازی و تکنولوژی ساخت سکوها و کشتی ها می شود گفت یک جهاد بزرگ است که در مجموعه صدرا اتفاق افتاده است و همچنان ادامه دارد.
با افتخار می گوئیم با توجه به تحریم‌ها، صدرا دارای جواز استاندارد دریایی و بین المللی است و این مجموعه بزرگ قلب تپنده صنعت دریایی کشور است.
مهندس مهدی بیدی خطاب به اصحاب رسانه گفتند: شما اهالی رسانه با چرخش قلم در کشور ضامن فرهنگ اقشار مردم هستید و به خوبی رسالت خود را در زمینه اطلاع رسانی در این وادی انجام خواهید داد.
در این بازدید پیشرفت که به سرپرستی مسئول بسیج رسانه رضائی نژاد صورت گرفت، وی با برشمردن هدف اردوی پیشرفت که اولین آن کاروان رسانه ای به مقصد صنایع دریایی صدرا است، رسالت اهالی مطبوعات در زمینه اطلاع موارد پیشرفت در استان مطالبی را بیان نمودند.
و اما در حاشیه بازدید اهالی رسانه با یک پیاده روی طولانی در محوطه کشتی سازی که در هوای نسبتاً گرم صورت گرفت نشان دادند که قدر و قیمت کارکنان مجتمع صدرا که زیر گرما و شرجی تابستان در لابلای آهن‌های قطور و گداخته رسالت خود را برای پیشرفت ایرانی آباد با کار سخت و زیان آور مشغول می شوند به خوبی درک می کنند و خدا قوت گفتند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر