شما اینجا هستید

اخبار » محفل شاعرانه شب یلدا در روستای خلیفه ای برگزار شد.+تصویر
گروه : اخبار

محفل شاعرانه شب یلدا در روستای خلیفه ای برگزار شد.
صدای بندر: هشتمین محفل شاعرانه شب یلدا در روستای خلیفه ای از توابع شهرستان دشتستان برگزار گردید. در این محفل گرم و شاعرانه که به همت آقایان سیاوش قائدی و محمد جعفری نجدی هرساله برگزار می گردد. ضمن تجلیل از مقام شعر و شاعری، آیین های دیرین ایرانی شب چله نیز بزرگداشته می شود.
به گزارش خبرنگار صدای بندر، هشتمین آیین شب چله شاعری شامگاه روز پنجشنبه سی ام آذرماه ۱۴۰۲ در فضایی بسیار صمیمانه و با حضور علاقمندان و شاعران شهرستان های دشتستان و گناوه در روستای خلیفه ای برگزار گردید.
طبق رسم سالهای گذشته و در یادبود دو اسطوره شعر گویشی استان کلیپ شعرخوانی زنده یادان ایرج شمسی زاده و فرج اله کمالی پخش شد.
برنامه امسال نسبت به سالهای گذشته دارای تنوع و برنامه ریزی بهتری بود و برگزارکنندگان در سه بخش این آیین را برگزار کردند. در بخش اول شاعران دعوت شده اشعار خود را با موضوع شب شعر”زمستانه” قرائت نمودند، سید اسماعیل بهزادی ،محمد غلامی مهدی شیخیانی ، معصومه خدادادی ، محمدجوادجعفری همت، جواد نگهبان ، اصغر شمسی پور، ، مرتضی ملایی، ناصر عباسی و محمدجعفر نجدی(سیادوک) از شاعرانی بودند که به خوانش تازه ترین آثار خود پرداختند .
در بخش دیگری از این آیین شبانه ، نکوداشتی برای محلی سرای نام آشنای استان بوشهر آقای محمد غلامی که سالهاست در حوزه شعر گویشی استان بوشهر فعالیت دارد برگزار گردید. در این بخش تعدادی از شاعران از جمله آقایان نجدی و خانم خدادادی برای آقای غلامی شعر خوانی نمودند و بعد از آن هدایایی به این شاعر پیشکسوت اهدا گردید. پخش کلیپی از استاد محمد غلامی و سخنان ایشان پایان بخش مراسم تجلیل بود.
رونمایی از مجموعه شعر گویشی «غیاله» اثر محمد جواد جعفری همت شاعر گناوه ای از دیگر بخش های این شبانه یلدایی بود
در ادامه شب شاعرانه یلدایی، این آوای دلنشین آکا صفوی بود که شور و حالی خاص را به حضار و شرکت کنندگان دراین نشست ادبی بخشید.
در این آیین نویسندگان دیگر هم استانی از جمله دکتر عبداله رضایی دکتر سیاوش جعفری دکتر اکبر مولایی دکتر مختار فیاض دکتریعقوب فولادی و از شاعران استاد سید اسماعیل بهزادی، علی اسپرغم و دکتر بشیر علوی و استاد ابوالقاسم ایرانی حضور داشتند. و اینکه در این شب سر زمستانی از مهمانان با غذاهای محلی و میوه های شب چله پذیرایی گردید.
در پایان آنچه در خصوص برگزاری شب شعر زمستانی یلدا جلب توجه نمود. همت خانواده محترم قائدی برای برگزاری هرساله این رویداد است که در این زمینه باید از سیاوش قایدی و خانواده محترمش و همچنین دوست شاعرش محمد جعفری نجدی تشکر نمود.


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر