شما اینجا هستید

اخبار » خودروسازان عرضه را کم کردند تا خودرو گران شود
گروه : اخبار

خودروسازان عرضه را کم کردند تا خودرو گران شود
خبربنددر: روند نزولی قیمت خودرو که از ابتدای سال استارت خورده بود، متوقف شده و حالا شاهد موج جدید گرانی هستیم

به گزارش خبر بندر به نقل از فرارو، قیمت خودرو از ابتدای دی‌ماه روند صعودی جدیدی را آغاز کرده است. مدل‌های پرفروش داخلی دهه اول زمستان امسال بین سه تا ۲۰ میلیون میلیون گران شدند و حالا شکل وشمایل بازار خودرو نسبت به هفته‌های گذشته تفاوت زیادی دارد.
بخوانید…
مالیات خودرو لوکس؛ از افسانه تا واقعیت

علت افزایش قیمت خودرو در این مقطع از دید کارشناسان به چیز‌هایی مثل عرضه محدود توسط خودروسازان و تداوم روند قطره‌چکانی واردات برمی‌گردد و از طرف دیگر عددورقم‌های موجود در بازار آرام‌آرام به سمت روز‌های ترسناک ابتدای سال حرکت می‌کند. به‌عنوان مثال تیبا صندوقداری که یکی از ارزان‌ترین سواری‌های داخلی است، فروردین ۳۵۰ میلیون تومان قیمت داشت. تا قبل از آغاز زمستان تیبا صندوقدار بیشتر از ۳۲۸ میلیون مشتری نداشت، ولی الان با گذشت ۱۰ روز از دی‌ماه قیمت تیبا صندوقدار به ۳۴۰ میلیون تومان رسیده است.
مقایسه قیمت خودرو با ابتدای دی‌

پژو پارس سال در بازار آزاد خودرو کنار مدل‌هایی مثل دنا پلاس معمولی و دنا پلاس اتوماتیک از ابتدای دی تا یکشنبه ۱۰ دی بیشترین رشد قیمت را بین محصولات داخلی تجربه کردند.

قیمت پژو پارس سال که با موتور XU۷P مجهز شده، در این مدت توسط فروشنده‌ها به شکل متوسط از ۵۱۵ به ۵۳۰ میلیون تومان رسیده است.

قیمت پژو پارس سال در بازار آزاد به‌این ترتیب ظرف ۱۰ روز حدود ۲۰ میلیون تومان ارتقا پیدا کرد و دنا پلاس ساده و دنا پلاس اتوماتیک که درحال حاضر به‌ترتیب ۶۶۰ و ۸۲۵ میلیون تومان ارزش دارند، به‌همین اندازه گران شدند.

تیبا صندوقدار جزو مدل‌هایی که از خط تولید کنار رفته و الان بین مدل‌های صفرکیلومتر بازار آزاد قیمت کمتری دارد. همین تیبا صندوقدار روز اول ماه به‌شکل متوسط ۳۲۸ میلیون تومان فروخته می‌شد، اما الان فروشنده‌های تیبا صندوقدار روی رقمی نزدیک ۳۴۰ میلیون تومان دست گذاشتند و شاهد رشد ۱۲ میلیونی این مدل هستیم.

شاهین دنده‌ای که جزو گرانقمیت‌ترین سواری‌های سایپاست کمتر از سایر مدل‌های دیگر بازار تحت‌تاثیر روند روز‌های اخیر قرار گرفته و قیمت این یکی با رشد سه میلیونی به ۵۸۵ میلیون تومان تبدیل شده است.

قیمت پژو ۲۰۷ فرمان‌برقی در بازار آزاد به ۶۲۰ میلیون تومان رسیده که به‌معنی رشد هشت میلیونی درمقایسه با اولین روز معاملاتی دی‌ماه است. در همین مدت قیمت ساینا دنده‌ای ۱۰ میلیون تومان ارتقا پیدا کرده و به ۳۴۵ میلیون تومان رسیده است.

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ که دیگر تولید نمی‌شود، همین سرنوشت را داشته و قیمت فعلی آن درقیاس با ابتدای ماه ۱۰ میلیون تومان بالا آمده است. اتفاقی که برای رانا پلاس سقف‌فلزی و تارا دنده‌ای هم مشاهده می‌شود و حالا خرید این دو مدل به‌ترتیب ۴۹۵ و ۶۸۵ میلیون تومان آب می‌خورد.

قیمت خودرو‌های داخلی به‌این ترتیب ظرف ۱۰ روز ابتدایی زمستان امسال بین سه تا ۲۰ میلیون افزایش داشته و روند بازار حالا شباهتی به ماه‌های گذشته ندارد.
مقایسه قیمت خودرو با ابتدای مهر

پژو پارس سال در بازار خودرو درمقایسه با اولین روز مهرماه بیشترین رشد قیمت را داشته است. قیمت پژو پارس سال الان درحالی حدود ۵۳۵ میلیون تومان است که آن موقع پژو پارس کمتر از نیم‌میلیارد قیمت داشت و تقریبا ۴۹۵ میلیون تومان فروخته می‌شود.

تارا دنده‌ای درقیاس با نیمه سال یکی دیگر از رکوردداران افزایش قیمت خودرو است و حالا خرید آن نسبت به اوایل مهرماه ۲۰ میلیون بیشتر تمام می‌شود.

ساینا دنده‌ای آن زمان نزدیک ۳۳۰ میلیون تومان قیمت داشت و حالا رقم ۳۴۵ میلیون تومانی آن معادل رشد ۱۵ میلیونی ظرف تقریبا سه ماه است. مثل دنا پلاس معمولی که با رشد قیمت ۱۵ میلیونی نسبت به ابتدای مهر حالا ۶۶۰ میلیون معامله می‌شود.

قیمت کوییک دنده‌ای ساده با رشد ۱۰ میلیونی درمقایسه با مهرماه به ۳۴۰ میلیون تومان رسیده است. مثل کوییک دنده‌ای ساده و رانا پلاس ساده. مدل‌هایی که به‌ترتیب ۳۵۰ و ۴۹۵ میلیون قیمت خوردند و افزایش قیمت ۱۰ میلیونی را تجربه می‌کنند.

دنا پلاس اتوماتیک که آن زمان درغیاب تارا تیپ V۴ گرانقیمت‌ترین سواری داخلی محسوب می‌شد و ۸۲۰ میلیون تومان ارزش داشت، حالا با افزایش قیمت پنج میلیونی ۸۲۵ میلیون به‌فروش می‌رسد. قیمت تیبا صندوقدار با همین میزان افزایش به ۳۴۰ میلیون رسیده و این وسط فقط دو مدل نسبت به اوایل مهرماه گران نشدند.

پژو ۲۰۷ دنده‌ای الان مثل اوایل مهرماه حول‌وحوش ۶۲۰ میلیون خریدوفروش می‌شود و شاهین دنده‌ای که در آن روز‌ها قریب ۶۰۰ میلیون تومان دست به دست می‌شد، حالا ۵۸۵ میلیون قیمت دارد و ۱۵ میلیون ارزان شده است.
مقایسه قیمت خودرو با ابتدای سال

قیمت خودرو‌های پرفروش بازار درمقایسه با ابتدای سال پایین آمده است. آن زمان دنا پلاس اتوماتیک به‌عنوان یکی از گرانقیمت‌ترین سواری‌های داخلی ۹۲۵ میلیون تومان ارزش داشت و حالا ۸۲۵ میلیون یعنی دقیقا ۱۰۰ میلیون کمتر خریدوفروش می‌شود.

پژو ۲۰۷ دنده‌ای فرمان‌برقی که بیشتر از هر خودرو دیگری ارزان شده، کاهش قیمت ۱۴۰ میلیونی را تجربه می‌کند. مدلی که الان ۶۲۰ میلیون، ولی ابتدای سال ۷۶۰ میلیون ارزش داشت.

کاهش قیمت شاهین در این مدت حدود ۹۰ میلیون تومان برآورد می‌شود. مدلی که ابتدای سال ۶۷۵ میلیون و حالا ۵۸۵ میلیون به‌فروش می‌رسد.

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با همین میزان کاهش قیمت، حالا جزو مدل‌های زیر نیم‌میلیارد قرار می‌گیرد. همزمان با معاملات امسال، خرید پژو ۲۰۶ تیپ ۲ حدود ۵۸۵ میلیون آب می‌خورد. حالا قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در بازار آزاد به ۴۹۵ میلیون تومان تقلیل پیدا کرده است.

رانا پلاس ساده درحالی مثل پژو ۲۰۶ الان ۴۹۵ میلیون قیمت دارد، که اوایل سال خریداران رانا پلاس ساده یا همان سقف‌فلزی برای آن ۵۸۰ میلیون تومان هزینه کردند و حالا شاهد ریزش ۸۵ میلیونی قیمت رانا پلاس هستیم.
قیمت دنا پلاس معمولی و تارا دنده‌ای با ریزش ۷۰ میلیونی به‌ترتیب به ۶۶۰ و ۶۸۵ میلیون رسیده و هر دو مدل نسبت به اوایل سال ۷۰ میلیون ارزان شدند.

قیمت کوییک دنده‌ای ساده با افت ۴۰ میلیونی درقیاس با اوایل سال به مرز ۳۵۰ میلیون رسیده است. ساینا دنده‌ای که الان ۳۴۵ میلیون ارزش دارد، کاهش قیمت ۳۵ میلیونی را درقیاس با فروردین به ثبت رسانده و قیمت تیبا صندوقدار به‌عنوان ارزان‌ترین سواری صفرکیلومتر با کاهش ۱۰ میلیونی نسبت به آن روز‌ها، الان به ۳۴۰ میلیون تومان تبدیل شده است.
مقایسه قیمت خودرو از ابتدای سال

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر