شما اینجا هستید

اخبار » استفاده از نام‌های فارسی برای واحد‌های صنفی ضروری است
گروه : اخبار

استفاده از نام‌های فارسی برای واحد‌های صنفی ضروری است

صدای بندر: عضو کمیته تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: استفاده از نام فارسی برای واحد‌های صنفی تکلیف قانونی است و واحد‌هایی که نام بیگانه دارند باید آن را به فارسی تغییر دهند.

به گزارش صدای بندر به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، عبدالصمد دشتی اظهار کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اجرای قانون استفاده از اسامی فارسی مصمم است و به هیچ وجه از آن دست برنمی دارد و از تمامی دستگاه‌ها درخواست می‌کند در این زمینه همکاری‌های لازم و جدی را داشته باشند.

وی با تاکید بر آین‌که استفاده از اسم‌ها و واژه‌ها باید بر اساس قانون استفاده از اسامی فارسی باشد، افزود: اصناف هر جا ابهام یا سوالی داشتند می‌توانند با مراجعه به اداره‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌ها موارد خود را به‌صورت قانونی پیگیری کنند.

کارشناس تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: سامانه سردر اصناف به نشانی farsipasdasht.ir به‌منظور جستجوی نام‌های بیگانه و غیربیگانه راه‌اندازی شده و مدیریت، بررسی و ارزیابی اسامی و عناوین از سوی وزارت ارشاد و فرهنگستان زبان و ادب فارسی انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: این سامانه به‌گونه‌ای طراحی شده که دسترسی به آن راحت است و متقاضی می‌تواند مدارک و مشخصات خود را در محل‌های مورد نظر بارگذاری کند و پس از ثبت و ذخیره نام انتخاب شده، بررسی لازم از سوی کارشناس انجام می‌شود و چنان‌چه اسامی ثبت شده مغایر با قانون ممنوعیت نباشد، تایید می‌شود.

دشتی گفت: با توجه به اهمیت موضوع درخواست داریم تا اطلاع رسانی‌های لازم در مورد سامانه سردر اصناف برای تایید نام تابلو صنوف مختلف از سوی اتحادیه‌ها انجام شود، زیرا صنوف باید پس از دریافت تاییدیه نام انتخابی، برای دریافت مجوز کتبی به اداره‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی مراجعه کنند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر