شما اینجا هستید

سرخط خبرها » تولید آب شیرین برای بوشهر مهم‌تر از تولید برق است
گروه : سرخط خبرها

صدای بندر :کارشناس نیروگاه اتمی بوشهر تولید آب شیرین را برای بوشهر مهم‌تر از تولید برق دانست و گفت: تولید آب شیرین با دو روش حرارتی و غشایی انجام می‌شود.

به گزارش صدای بندر به نقل از خبرگزاری فارس از شهرستان دشتی، سیدمحسن دهنوی صبح امروز در همایش توسعه پایدار با تکیه بر منابع عظیم نفت و گاز استان بوشهر که در محل دانشگاه علمی کاربردی خورموج برگزار شد، اظهار داشت: توان تولید ما در برق ۶۰ هزار مگاوات بوده، در صورتی که مصرف ما ۴۰ هزار مگاوات است.

کارشناس نیروگاه اتمی بوشهر افزود: ما خیلی بیشتر از مصرفمان توان تولید داریم، اما تحریم‌ها باعث شد که خیلی نتوان از این توان استفاده کرد، در صورتی که کشورهای دیگر ۱۰ درصد بیشتر از مصرف توان تولید دارند.

وی با بیان اینکه نیروگاه اتمی بوشهر دارای هزار مگاوات قدرت تولید برق است، بیان کرد: قرار است چهار نیروگاه اتمی دیگر در کنار نیروگاه اتمی بوشهر ساخته شود، ضمن اینکه در بوشهر توان تولید برق هسته‌ای تا ۶ هزار مگاوات وجود دارد.

دهنوی تولید آب شیرین را برای بوشهر مهم‌تر از تولید برق عنوان کرد و افزود: تولید آب شیرین با دو روش حرارتی و غشایی انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سال ۵۳ تا ۵۷ در زمانی که آلمانی‌ها ساخت نیروگاه را بر عهده داشتند، تولید آب شیرین مطرح بود و ۱۰۰ هزار متر مکعب برای هر واحد در نظر گرفته بودند که دو واحد روزانه ۲۰۰ هزار متر مکعب تولید آب شیرین داشت الان مصرف روزانه آب استان بوشهر ۹۵ هزار متر مکعب است.

دهنوی گفت: در آن زمان توان نیروگاه بوشهر یک‌هزار و ۳۵۰ مگاوات بود که یک‌هزار و ۲۰۰ مگاوات به شبکه سراسری و ۱۵۰ مگاوات هم برای آب شیرین در نظر گرفته بودند.

کارشناس نیروگاه اتمی بوشهر خاطرنشان کرد: نیاز استان بوشهر به آب بیشتر است تا برق، در حال حاضر ۵۲ درصد آب شیرین استان از کهگیلویه و بویراحمد و ۴۴ درصد از استان فارس تامین و حدود چهار درصد آب استان بوشهر از چاه‌های این استان تامین می‌شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر