شما اینجا هستید

اخبار » برکناری فرماندار گناوه با چه هدفی انجام می شود؟

مطالبه افکار عمومی
برکناری فرماندار گناوه با چه هدفی انجام می شود؟

آرمان دریایی
خبربندر: انتشار خبر برکناری فرماندار گناوه در روزهایی که گناوه به عنوان یکی از گردش پذیرترین شهرهای ایرانی درگیر مدیریت سفرهای نوروزی است بسیار عجیب بنظر می رسد.
در ابتدا بنظر می رسید این خبرها چیزی شبیه شیطنت خبری باشد ولی انتشار اخباری به نقل از معاون سیاسی استاندار با این مضمون که یکی از فرمانداران ضعیف استان برکنار می شود ، نشان از جدی بودن عزم مدیریت ارشد استان برای تغییر فرماندار گناوه دارد، فرمانداری که از جنس استاندار و معاون سیاسی اش می باشد ،یعنی ایشان نیز بعد از روی کارآمدن دولت سیزدهم از خیل مدیرانی بود که از سپاه به وزارت کشور آمد.
حالا بعد از گذشت دو سال ونیم از روی کارآمدن دولت سیزدهم، معلوم نیست چرا به یکباره استاندار و معاون سیاسی اش تصمیم به برکناری همکار سابقشان از فرمانداری گناوه گرفته اند.!؟ اتفاقی که باعث گمانه زنی های بسیاری در بین اهالی رسانه و فضای مجازی شده و همین گمانه زنی ها، علاوه بر مسولین استانداری پای نمایندگان مجلس را نیز به قضیه باز کرده است.
این روش نا متعارف تغییرات مدیریتی ، سوالات متعددی در بین اقشار مختلف مردم گناوه به وجود آورده ، که تا کنون نیز به صورت رسمی از سوی مسولین ارشد استان به آنها جوابی داده نشده است، از جمله اینکه:
۱- اگر چه تغییر مدیران و فرمانداران حق استانداری است ولی حفظ شان مدیران و فرمانداران در جریان تغییرات از وظایف مهم مدیران ارشد استان است، سوالی که در ذهن بسیاری از اهالی شهرستان گناوه است این است که اگر استانداری قصد برکناری فرماندار گناوه را دارد چرا قبل از اعلام رسمی مسولین به خود فرماندار، فضای مجازی خبردار شده و چرا در روزهایی که فرماندار درگیر مدیریت فعالیت های نوروزی شهرستان مهم گناوه است، خبرهای ریز ودرشت موضوع برکناری اش نقل محافل می شود!؟
۲- عدم انتخاب نماینده فعلی برای دور بعدی مجلس و معرفی شخصی منتسب به یکی دیگر از نمایندگان استان عملا شائبه نفوذ و دخالت نمایندگان را در تغییر فرماندار گناوه پررنگ کرده است.و متاسفانه عدم شفاف سازی و اطلاع رسانی مدیران ارشد استان دراین خصوص، عملا شائبه تسویه حساب های شخصی را پررنگ می کند!
۳- نکته مهمی که باید به آن توجه شود این است که با این تغییر قرار است چه اتفاق مهمی در شهرستان گناوه صورت بگیرد.
فرمانداری که دو سال مدیریت اجرایی در وزارت کشور و کسب تجربه کرده وحالا باید ایده ها یش را اجرایی کند برکنار می شود تا شخص کم تجربه دیگری در حوزه مدیریت اجرایی ، مسند مدیریت یکی از مهمترین بنادر جنوب ایران را به دست بگیرد!
شرایط خاص شهرستان و موقعیت مهم تجاری و گردشگری آن این توقع را ایجاد می کند که شخصی فرماندار گناوه شود که به دور از بازی های سیاسی، آشنا به تجربه کار اجرایی و سابقه مدیریت در شهرهای مهم و بنادر بزرگ بوده باشد و حداقل با اصول تجارت، امور عمرانی ، اقتصادی و حوزه گردشگری آشنا باشد،
این درحالیست که برادر بزرگواری که برای فرمانداری شهرستان گناوه پیشنهاد گردیده در رزومه شغلی اش کمترین تجربه در حوزه مدیریت اجرایی، حوزه برنامه ریزی ومالی، اقتصادی، تجاری، عمرانی و مدیریت شهری دیده نمی شود.
یقینا افکار عمومی در شهرستان گناوه منتظر توضیح مدیران ارشد استان در خصوص این تغییرات مدیریتی در یکی از مهمترین شهرستان های جنوب ایران هستند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر