شما اینجا هستید

اخبار » اجرای مانور مدیریت شرایط اضطراری در پایانه نفتی خارگ
گروه : اخبار

مانور مدیریت شرایط اضطراری در پایانه نفتی خارگ برگزار شد

خبربندر: فرمانده ارشد پدافند غیرعامل و مدیریت بحران جزیره خارگ از برگزاری موفق مانور پدافندغیرعامل مشترک به منظور مدیریت شرایط اضطراری و مدیریت بحران در پایانه نفتی خارگ خبر داد.

به گزارش خبربندر؛ عباس غریبی صبح امروز و در حاشیه این مانور گفت: برگزاری مانورها و تمرین های شرایط اضطراری بر اساس نتایج شناسایی و ارزیابی خطرات و ریسک ها و تهدیدهای بروز، رمز موفقعیت سازمان در افزایش توانایی مقابله با شرایط اضطراری و کاهش تبعات هر نوع حادثه می باشد.

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران و فرمانده ارشد پدافند غیرعامل و مدیریت بحران جزیره خارگ افزود: با این هدف و مطابق برنامه، مانورها و تمرین های سالیانه، تمرین عملی وقوع شرایط اضطراری برروی نفتکش در بزرگترین اسکله نفتی کشور با موفقیت انجام شد و نقاط قابل بهبود به منظور افزایش شاخص های عملکردی کشف و اقدامات اصلاحی لازم تعریف و صادر شد.

عباس غریبی تاکید کرد: در این مانور علاوه بر تمرین ارتباطات درون سازمانی در شرایط اضطراری، ارتباطات برون سازمانی با ارگان های مسئول به عنوان یکی از مهم ترین شاخصه‌های کنترل هر چه موثرتر شرایط اضطراری تمرین و اجرا گردید.

رییس پایانه نفتی خارگ نیز به تشریح سناریو مانور پرداخت و گفت: مانور مقابله با حمله ریزپرنده به نفتکش در حال بارگیری با اطلاع رسانی به مسئولین مربوطه طبق دستورالعمل‌های شرایط اضطراری آغاز شد و پس از اعلام کاپیتان نفتکش، تیم‌های مقابله برروی اسکله اقدامات لازم برای حفاظت از تاسیسات را شروع کرده و یدک‌کش‌های آتش‌خوار برای جدا کردن و اطفاحریق نفتکش به محل اعزام شدند.

سید علی میری ادامه داد: با توجه به اعلام نیروهای نظامی آتش‌سوزی ناشی از برخورد یک ریزپرنده با مخازن سمت چپ نفتکش دچار حریق شده و به همین منظور قایق‌های تندرو نیروی دریایی سپاه برای ایجاد امنیت عملیات و جلوگیری از ورود افراد متفرقه به محل اعزام و عملیات با کنترل‌های مناسب با کمترین میزان خسارت مهار شد.

مانور مدیریت شرایط اضطراری با حضور فرمانده ارشد پدافند غیرعامل و مدیریت بحران جزیره خارگ با مشارکت پایانه نفتی خارگ، ناوتیپ ذوالفقار سپاه خارگ و دیگر نهادهای متولی برگزار شد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر