شما اینجا هستید

سرخط خبرها » ۳۷۵ کیلومتر از شبکه آبرسانی بوشهر نیاز به بازسازی دارد
گروه : سرخط خبرها

صدای بندر: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: ۳۷۵ کیلومتر از شبکه آبرسانی بوشهر به دلیل فرسودگی و قدمت بالا به بازسازی نیاز دارند که با اجرای این مهم بخشی از مشکلات آبرسانی این استان برطرف می شود.

به گزارش: صدای بندر به نقل از ایرنا، کیقباد یاکیده در نشست با نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی و مسوولان آب و فاضلاب استان بوشهر افزود: طول شبکه آبرسانی شهرهای استان بوشهر سه هزارو ۲۰۰ کیلومتر است که طبق استاندارد های موجود باید سالانه پنج درصد این شبکه بازسازی و اصلاح شود تا شاهد کاهش مشکلات آبرسانی باشیم.

وی اظهار کرد: هم اینک سالانه کمتر از یک درصد از شبکه آبرسانی استان بوشهر اصلاح و بازسازی می شود که با توجه به مشکلات اعتباری امکان بازسازی شبکه های آبرسانی نیست.

یاکیده اضافه کرد: برای گذر از بحران مشکلات موجود لازم است ۵۰ کیلومتر از شبکه آبرسانی بوشهر به صورت اضطراری بازسازی و اصلاح شود.

وی گفت: ظرفیت مخازن ذخیره آب در شهرهای استان بوشهر ۲۸۴ هزار متر مکعب است این در حالی است که در شهر بوشهر به افزایش مخازن نیاز مبرم داریم.

یاکیده با بیان این که حجم ذخیره مخازن آب در شهر بوشهر ۷۰ هزار متر مکعب است افزود: برای جبران کاستی های تامین آب بوشهر به ۴۰ هزار متر مکعب مخزن نیاز داریم.

وی یادآور شد: پروژه مخزن ۲۰ هزار مترمکعبی آب بوشهر ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که به دلیل تامین نشدن اعتبارات لازم اکنون متوقف است و برای تکمیل آن به ۴۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

یاکیده گفت: مخزن ذخیره آب بندر ریگ نیز با پیشرفت ۹۰درصد برای تکمیل نیاز به تامین اعتبار دارد.

وی یادآورشد: این پروژه هم اکنون آبگیری شده و برای اتصال مخزن به شبکه آبرسانی نیاز به تامین اعتبار لازم دارد.

یاکیده افزود: مسوولان استان بوشهر حل مشکل کم آبی را باید درطرح های با اولویت خود قرار دهند.

وی با اشاره به مشکل کم آبی درعالی شهر و محلات تنگک های بوشهر تاکید کرد: برای حل مشکل این دو منطقه دو ایستگاه پمپاژ طراحی شده که برای اجرای آنها به دو میلیارد ۴۰۰ میلیون ریال اعتبار نیاز است

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر