شما اینجا هستید

سرخط خبرها » پیام های بهداشتی و تغذیه ای: تخم مرغ ها را قبل ازگذاشتن در یخچال نشویید
گروه : سرخط خبرها

صدای بندر :معاون اداره نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی استان بوشهر گفت: در هنگام خرید باید ترجیحا از تخم‌مرغ‌های بسته‌بندی شده و از فروشگاه‌هایی که تخم‌مرغ را در یخچال نگهداری می‌کنند، خریداری انجام شود.

به گزارش صدای بندر:مهدی سلوکانه ادر خصوص شرایط بهداشتی خرید و مصرف تخم‌مرغ اظهار داشت: تخم‌مرغ سالم دارای پوسته‌ای فاقد هرگونه لکه و آلودگی و یا ترک‌خوردگی و شکستگی است و در هنگام خرید باید به تاریخ تولید و انقضای آن دقت کافی داشت.

معاون اداره نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی استان بوشهر در خصوص عمرماندگاری این محصول افزود: با توجه به فصل گرما باید خرید و نگهداری تخم‌مرغ با حساسیت بیشتری انجام شود و در همین راستا باید توجه داشت که عمر ماندگاری تخم‌مرغ‌هایی که درون یخچال نگهداری می‌شوند یکماه است.

سلوکانه در خصوص مشخصات بهداشتی تخم مرغ سالم و تازه تصریح کرد: تخم مرغ سالم دارای پوسته‌ای فاقد هرگونه لکه و آلودگی و یا ترک‌خوردگی و شکستگی است و در هنگام خرید باید به تاریخ تولید و انقضای آن دقت کافی داشت.

وی در ادامه با اشاره به نکته‌ای کلیدی در تشخیص تخم مرغ سالم گفت: اگر تخم مرغ داخل آب انداخته شود و روی آب شناور بماند، نشانه کهنگی و رو به فساد بودن تخم‌مرغ است که دلیل شناور بودن، رشد اتاقک هوایی داخل تخم‌مرغ است، در حالی که تخم مرغ تازه و سالم در آب غوطه‌ور می‌شود.

معاون اداره نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی استان بوشهر در خصوص شستشوی تخم مرغ تاکید کرد: باید توجه داشت که نباید قبل از قرار دادن تخم مرغ‌ها در یخچال به منظور نگهداری طولانی آنها را شستشو کرد، زیرا این عمل موجب باز شدن منافذ پوسته شده و راه ورود آلودگی‌ها را به درون تخم‌مرغ را هموار می‌کند.

سلوکانه در پایان اذعان داشت: البته شستشوی تخم‌مرغ‌ها قبل از مصرف منعی ندارد و آب‌پز کردن تخم مرغ به‌صورت کامل بهترین روش استفاده این محصول است.

منبع: فارس

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر