شما اینجا هستید

سرخط خبرها » زمین خواری در استان بوشهر گسترده است
گروه : سرخط خبرها

صدای بندر: رییس کل دادگستری استان بوشهرگفت: زمین خواری و تصرفات غیرقانونی دراین استان در سطح بسیار وسیعی صورت می گیرد که برخورد با این پدیده نیازمند مشارکت همگانی است.

به گزارش صدای بندر به نقل از ایرنا، حیدربحرانی روز چهارشنبه در جلسه صیانت از حقوق بیت المال در شهرستان دیر این استان افزود: همه دستگاه ها باید آستین همت بالا بزنند وبا نیرویی که دارند درمهار پدیده زمین خواری موثر باشند.

وی اضافه کرد: دستگاه های مرتبط باید در بررسی پرونده های کلان و بالای ۱۵ هکتار شخص رییس کل دادگستری را درجریان بگذارند تا وارد پرونده شده واز ضایع شدن حقوق بیت المال جلوگیری کند.

بحرانی اضافه کرد: مسوولان درشهرستان دیر حساس باشند و نگذارند افرادی با ایجاد فضای امن برای خود و دیگران اراضی ملی را غیرقانونی تصرف کنند.

رییس کل دادگستری استان بوشهرگفت: برای پیگیری و بررسی پرونده های زمین خواری باید دلایل قوی ومستند باشد تا براساس آن دستور و رای قاطع وقوی صادر شود.

وی اظهارکرد: برخورد قاطع با مفاسد اقتصادی که باعث حیف و میل و سوء استفاده از بیت المال می شود از سیاست های دستگاه قضایی است.

بحرانی درباره راه اندازی دادگاه در بخش بردخون شهرستان بیان کرد: تاسیس دادگاه در این بخش نیاز است که پیگیری هایی صورت گرفته است اما تا نتیجه نهایی دادگاه سیار در این بخش راه اندازی می شود.

فرمانداردیرنیز در این نشست گفت: به دلیل شدت گرفتن پدیده زمین خواری در این شهرستان خواستا دستور تشکیل کمیته صیانت از بیت المال استان دراین شهرستان شدیم.

حمزه اعتماد افزود: به اتفاق رییس کل دادگستری استان و سایر اعضای کمیته درچهار نقطه شهرستان که اراضی به صورت غیرقانونی تصرف شده بود، بازدید میدانی صورت گرفت و دستور پیگیری وبرخورد قانونی با پدیده زمین خواری صادرشد.

وی گفت: مبارزه جدی وقاطع با پدیده زمین خواری و تصرفات غیرقانونی اراضی را از دغدغه های بحق مردم ونظام اسلامی است که مسوولان باید به این امرمهم اهتمام ویژه ای داشته باشند.

شهرستان دیر در فاصله ۱۸۰ کیلومتری جنوب بوشهر واقع است و به سبب واقع شدن میدان عظیم گازی پارس شمالی در بخش بردخون این شهرستان پدیده زمین خواری در سال های اخیر در این شهرستان بشدت رایج شده است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر