شما اینجا هستید

اخبار » مشارکت بخش خصوصی در احداث آزادراه بوشهر به شیراز
گروه : اخبار

صدای بندر: نخستین جلسه کمیته مدیریت ایمنی حمل ونقل و سوانح رانندگی استان بوشهر با حضور دکتر سالاری استاندار بوشهر برگزارشد .
به گزارش صدای بندر به نقل از روابط عمومی حمل و نقل پایانه های استان بوشهر در این جلسه استاندار بوشهر ضمن تقدیر از تلاشهای صورت گرفته برای ایمنی و سلامت عبور و مرور مردم در سال گذشته و نوروز۹۳گفت:ایمنی از جمله مولفه های مهم توسعه و ضرورت های نیاز ترافیک و زندگی ماشینی است که کمیته ایمنی حمل ونقل باید تلاشهای خود را در این زمینه برنامه ریزی کند.
دکتر سالاری،اقدامات صورت گرفته در نوروز ۹۳و کاهش ۱۰درصدی تلفات در این ایام را نتیجه اقدامات موثر دستگاههای عضوکمیته ایمنی در این زمینه دانستندو با اشاره به برگزاری ۸مانور مقابله با حوادث ترافیکی در سال گذشته افزود:هر مقدار زمینه حضور بموقع نیروهای امدادی و اورژانسی در محل حادثه تسهیل شود و امکانات این دستگاهها نیز ارتقاء یابد به همان اندازه زمینه کاهش تلفات حوادث جاده ای فراهم میشود.
استاندار بوشهر با اشاره به ضرورت توسعه زیرساختهای حمل ونقل گفتند:در صدد هستیم برای افزایش ظریب ایمنی تردد در محور شریانی بوشهر به شیراز بزودی زمینه مشارکت بخش خصوصی را در احداث آزادراه بوشهر به شیراز عملیاتی و راههای جذب سرمایه گذاری بیشتر را تسهیل نماییم.
همچنین مهندس رستمی معاون امور عمرانی استانداری بوشهر در این جلسه بر عزم کمیته ایمنی حمل ونقل و سوانح رانندگی استان برای تداوم اقدامات ایمنی بخش تاکید کرد و یکی از عوامل بهبود و کاهش تلفات و حوادث رانندگی را آموزش و افزایش مهارت نیروهای امدادی و اورژانسی بیان داشت.
وی ارتقاء توان و حفظ آمادگی دائم دستگاههای امدادی،اورژانسی و نظارتی را جهت امدادرسانی موثرتر به مصدومان تصادفات ضروری خواند و افزود:باید هرچه زودتر زمینه استقرار پایگاههای امدادونجات جاده ای در محور بوشهر به گناوه فراهم گردد.

در این جلسه همچنین سیدحمید رضا علم مدیر کل حمل ونقل و پایانه های استان ضمن تشکر از همکاری و مساعدت اعضای کمیته ایمنی در طول سال گذشته و نوروز۹۳ برای ایمنی عبور و مرور مردم گفت:با تلاش شبانه روزی دستگاههای مسئول امر ایمنی در ایام نوروز الحمدالله نوروز کم حادثه ای را سپری کردیم و تلفات رانندگی نیز ۱۰ درصد کاهش یافت.
وی بااشاره به برگزاری ۸مرحله مانور مقابله با حوادث ترافیکی در جاده های استان در سال ۹۲ افزود:به منظور سنجش آمادگی و ارتقاء توان دستگاههای امدادی و اورژانسی سال گذشته با مشارکت فعالانه دستگاههای عضور کمیته ایمنی ۸مانور امداد و نجات جاده ای در محورهای شریانی استان برگزار کردیم که در کشور بی سابقه است.
دبیر کمیته ایمنی حمل ونقل و سوانح رانندگی استان تصریح کرد:ارزیابی های صورت گرفته از مانورها موید وجود برخی کاستی نزد دستگاههای عضو است که امیدواریم با تلاشهای بیشتر این نقایص بر طرف شود.
علم افزود:در تداوم مانورهای پیشین در سال جاری نیز به منظور حفظ و ارتقاء توان دستگاههای امداد و اورژانس تعداد بیشتری مانور در گلوگاههای ترافیکی استان برگزار خواهیم کرد.
وی همچنین از تجهیز تمامی محورهای شریانی استان به دوربین های هوشمند کنترل سرعت خبر داد و افزود:به منظور کنترل سرعت خودروهای متخلف که یکی از عوامل اصلی بروز حوادث ترافیکی است و در راستای مدیریت سرعت خودروها در محورهای ارتباطی امسال همه محورهای شریانی استان به سامانه هوشمند کنترل سرعت مجهز میشوند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر