شما اینجا هستید

اخبار » انعقادتفاهم‌نامه واگذاری ساختمان خاندان علوی به کانون چاپ و رسانه استان بوشهر
گروه : اخبار

صدای بندر:تفاهم‌نامه پنجگانه واگذاری ساختمان تاریخی علوی میان استاندار، خانواده علوی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی و بوشهر شناسی برای راه‌اندازی کانون فرهنگی چاپ و رسانه در بوشهر منعقد شد.

به گزارش صدای بندر ؛در مراسمی با حضور استاندار بوشهر، ساختمان تاریخی ۱۰۷ ساله علوی برای راه‌اندازی کانون فرهنگی چاپ و رسانه در بوشهربه دستگاههای ذیربط با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای واگذارشد.

این تفاهم‌نامه برای واگذاری ساختمان تاریخی علوی که ۱۰۷ پیش نخستین چاپخانه کشور درآن ایجاد شده بود میان استاندار، خانواده علوی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی و بوشهر شناسی برای راه‌اندازی کانون فرهنگی چاپ و رسانه در بوشهر منعقد شد.

استاندار بوشهر درآیین انعقاد این تفاهم‌نامه با بیان اینکه خاندان علوی جزو افتخارات فرهنگی و صنعتی مردم استان بوشهر است اظهار کرد: این خانواده که از بیش از یک قرن پیش در امر چاپ و فعالیت‌های فرهنگی در کشور پیش قدم بودن اکنون به فعالیت خود در شهر بوشهر ادامه فعالیت می‌دهد که جز افتخارات مردم این استان است.

دکترمصطفی سالاری با بیان اینکه خاندان علوی کاری فرهنگ سازی در شهر و استان بوشهر آغاز کردند گفت: فرهنگ و تاریج بوشهر با فعالیت‌های فرهنگی گره خورده است که بافت تاریخی بوشهر که شناسنامه هویت فرهنگی بوشهر موید این ادعاست.

وی بر شناخت بیشتر بوشهر و معرفیآن به دیگر کسان تاکید کرد و گفت: بوشهر باید در عرصه فرهنگ، تجارت و اقتصاد شناخت چراکه این شهر زمانی دروازه تجارت ایران، مرکزچاپ نشریات و کتب و مرکز اقتصادی کشور بود که اکنون باید با اجرایی کردن برخی امور زیربنایی هویت اصلی بوشهر به قبل برگردد.

استاندار بوشهر با بیان اینکه بافت تاریخی بوشهر از زیباترین بافت تاریخی در جهان است تصریح کرد: این بافت بر اثر بی توجهی بخشی ازآن تخریب شده که با برنامه‌ریزی انجام شده وزارت مسکن و شهرسازی و میراث فرهنگی امسال طرح‌های اجیا بافت اجرایی می‌شود.

دکترسالاری با بیان اینکه ساختمانهای بافت تاریخی بوشهر به متقاضیان برای استفاده فرهنگی اقتصادی واگذار می‌شود گفت: برای تسریع در بازسازی بافت تاریخی بوشهر و رونق اقتصادی ،فرهنگی و اجتماعی ساختمانهای این بافت به کسانی که در بازسازی و احیا آنها تلاش می‌کنند برای فعالیت‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی واگذار می‌شود.

وی از ساخت معابر بافت خبرداد و گفت: امسال فضای عمومی و معابر بافت ۴۰ هکتاری بوشهری بازسازی می‌شود و با سنگ‌فرش‌های مدرن روح جدیدی در کالبد بافت تاریخی بوشهر دمیده می‌شود.

در این مراسم ساختمان تاریخی علوی در انعقاد تفاهم‌نامه‌ای برای راه‌اندازی کانون فرهنگی چاپ و رسانه در بوشهر با دستگاههای مربوطه واگذار شد.
منبع: پرتال استانداری بوشهر

7wphezn0xf8vrc7b1wcke8hh2thbcqerpoy4o21sbmhjzrm5bqs693slgo287jw6v7mzzado4orz2symev6828l8hma7ihgtei2k66rdi9yb7ex7qapt47rubmhjzrm5bqs693slgo28werellpx6n2edqiz1suiwerellpx6n2edqiz1sui

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر