شما اینجا هستید

سرخط خبرها » بازسازی منازل زلزله‌زده دشتستان ۷۵ درصد پیشرفت دارد
گروه : سرخط خبرها

صدای بندر: رئیس بنیاد مسکن کشور گفت: بازسازی منازل زلزله‌زده دشتستان ۷۵ درصد پیشرفت دارد.
به گزارش صدای بندر به نقل ازخبرگزاری مهر، علیرضا تابش عصر سه‌شنبه در آئین افتتاح تعدادی از منازل بازسازی شده زلزله دشتستان اظهار داشت: زمین‌لرزه سال گذشته در شهرستان دشتستان باعث خسارت به تعداد زیادی از واحدهای مسکونی در این شهرستان شد که عملیات بازسازی و تعمیرات این واحدها در دستور کار است.

وی ادامه داد: پس از این زمین لرزه، کار کارشناسی در مورد واحدهای آسیب‌دیده انجام شد و یک‌هزارو۸۰۰ واحد احداثی و دو هزار و۳۰۰واحد تعمیراتی بودند که تلاش برای انجام این کارها آغاز شد.

رئیس بنیاد مسکن کشور با اشاره به تصویب دولت برای ارائه تسهیلات مناسب بانکی و هم‌چنین وام بلاعوض، افزود: عملیات بازسازی این واحدها نیز با تلاش و پیگیری‌های صورت گرفته انجام شد و با کیفیت و استاندارد بالایی در دست اجرا است.

پیشرفت ۸۵ درصدی تعمیرات واحدهای مسکونی

وی با بیان اینکه به زودی همه واحدهای اسیب‌دیده بازسازی یا تعمیر می‌شوند، اضافه کرد: کار بازسازی واحدهای اسیب دیده پس از حضور رئیس جمهور در این منطقه آغاز شد و هم اکنون ۱۰ ماه از اجرای آن می‌گذرد.

تابش روند پیشرفت کار بازسازی مناطق زلزله زده دشتستان استان بوشهر را رضایت‌بخش توصیف کرد و افزود: این طرح‌ها در زمان مناسب دارای پیشرفت فیزیکی خوبی بوده‌اند و دارای ایمنی بالایی هستند.

وی با بیان اینکه عملیات احاث واحدهای مسکونی در مناطق زلزله‌زده دارای ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی است، ادامه داد: همچنین شاهد پیشرفت ۸۵ درصدی تعمیرات واحدهای مسکونی در این شهرستان هستیم.

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر