شما اینجا هستید

سرخط خبرها » برای تحقق فضای سبز پیرامون پارس شمالی آماده همکاری با وزارت نفت هستیم
گروه : سرخط خبرها

صدای بندر: استاندار بوشهر با بیان اینکه یکی از وظایف وزارت نفت توسعه فضای سبز پیرامون خود است، گفت: در این راستا پارس جنوبی و شمالی نیز تعهد دارند ۲۵ درصد از اراضی خود را به جنگل‌کاری اختصاص دهند که استان آمادگی دارد به صورت رایگان از طریق پساب فاضلاب در جهت تحقق فضای سبز پیرامون پارس شمالی با مجموعه وزارت نفت همکاری کند.

به گزارش صدای بندر به نقل از خبرگزاری فارس ، مصطفی سالاری پیش از ظهر امروز در نشست با رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری اظهار داشت: با برنامه‌ریزی و هماهنگی‌هایی که با منابع طبیعی استان صورت گرفته، از پسآب فاضلاب‌ها برای کمک به آبیاری جنگل‌کاری و درخت‌کاری حاشیه بزرگراه‌ها و تجارت چوب استفاده خواهیم کرد که از هدر رفت پسآب نیز جلوگیری خواهد شد.

سالاری اظهار کرد: باید در استان بوشهر با استفاده از ظرفیت‌های بین‌المللی مدیریت کربن در توسعه و انتقال فناوری‌های صنایع نفت، پالایش، گاز و پتروشیمی گام‌های اساسی برداشته شود.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف وزارت نفت توسعه فضای سبز پیرامون خود است، افزود: در این راستا پارس جنوبی و شمالی نیز تعهد دارند ۲۵ درصد از اراضی خود را به جنگل‌کاری اختصاص دهند که استان آمادگی دارد به صورت رایگان از طریق پساب فاضلاب در جهت تحقق فضای سبز پیرامون پارس شمالی با مجموعه وزارت نفت همکاری کند.

سالاری عنوان کرد: یکی از موضوع‌های مهم و اساسی که منابع طبیعی با آن روبرو است، بحث مالکیت اراضی بوده که هر چقدر جلوتر می‌رویم تعرض به اراضی ملی بیشتر می‌شود.

استاندار بوشهر خاطرنشان کرد: استان بوشهر این آمادگی کامل را دارد که در تهیه کاداستر اراضی ملی با سرعت بیشتری اطلاعات مورد نیاز را جمع‌آوری کند.

وی بیان کرد: همچنین تکمیل آبخیزداری سد رئیسعلی دلواری یکی از خواسته‌های مهم استان است که امیدواریم سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور آن را در اولویت کاری خود قرار دهد.

سالاری تصریح کرد: شهرستان جم نیز با مشکل جدی آب روبرو است که مطالعات آبخیزداری نیز صورت گرفته که در صورت مکاتبه منابع طبیعی با وزارت نفت عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی استان بوشهر نیز در این جلسه گفت: اعتبارات استانی منابع طبیعی نسبت به سال گذشته با اشرافیت دقیقی که استاندار بوشهر در حوزه منابع طبیعی دارند، افزایش چشمگیری داشته است.

هوشنگ شریفی افزود: در راستای ایجاد تجارت چوب در استان بوشهر، ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار زمین شناسایی و مشخص شده که به‌زودی با بهره گرفتن از پساب فاضلاب کار را آغاز خواهیم کرد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر