شما اینجا هستید

سرخط خبرها » آیت‌الله مهدوی‌کنی پدر معنوی گروه‌های سیاسی و مذهبی بودند
گروه : سرخط خبرها

صدای بندر: مدیر حوزه علمیه امام خمینی استان بوشهر گفت: آیت‌الله مهدوی‌کنی به عنوان یک پدر معنوی برای گروه‌های سیاسی و مذهبی قلمداد می‌شوند که زیر این چتر کار می‌کردند و فعالیت‌های انقلابی خود را پیش می‌بردند.

حجت‌الاسلام رضا خدری امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در بوشهر با تسلیت در گذشت این عالم ربانی در خصوص شخصیت آیت‌الله مهدوی‌کنی گفت: وی از انسان‌های بسیار تاثیرگذار در انقلاب اسلامی و جامعه روحانیت بود و خدمات بسیار خوبی را در طول عمر مبارک خود در عرصه تبلیغ و ترویج دین، پرورش طلاب، مبلغین و عالمان دینی و همچنین در عرصه خدمت به انقلاب اسلامی انجام داد.

خدری با بیان اینکه آیت‌الله مهدوی کنی از ابتدای انقلاب در مسئولیت‌های مهمی حضور داشت، افزود: وی پس از وقایع تلخ سال ۱۳۶۰ در سمت نخست وزیری قرار گرفت و خدمات خوبی را ارائه کرد.

وی با اشاره به خدمات فرهنگی آیت‌الله مهدوی کنی، خاطرنشان کرد: در عرصه فرهنگی مهم‌ترین فعالیتی که انجام داد تاسیس دانشگاه امام صادق(ع) بود که با نیروسازی و کادرسازی خدمت بزرگی به اسلام و انقلاب کرد.

این استاد حوزه علمیه بوشهر ادامه داد: این اقدام وی باعث شد که انسان‌های بزرگی در دانشگاه تربیت پیدا کنند و در عرصه‌های مختلف نظام حضور داشته باشند و بسیاری دیگر این آمادگی را پیدا کرده‌اند که بتوانند مسائل مختلف انقلاب را به دوش بکشند
مدیر حوزه علمیه استان بوشهر تالیف کتاب‌های مهم، تربیت طلاب و تاسیس مدرسه علمیه مروی که خود چند مدرسه علمیه است و تحت عنوان شعبه‌های مدرسه علمیه مروی فعالیت می‌کند را از دیگر فعالیت‌های مثمر ثمر این عالم ربانی برای تربیت طلاب و نیروسازی علمی و معنوی در جامعه عنوان کرد.

خدری گفت: کتاب‌هایی که آیت‌الله مهدوی کنی نوشتند در عرصه اخلاق، با توجه به اینکه هم در عرصه انقلاب و سیاست بودند از هنر این شخصیت والامقام است.

وی با بیان اینکه کمتر کسی به توانایی وی را می‌توان یافت، افزود: عده‌ای ممکن است در درس اخلاق خبره باشند اما از جهتی در امر حکومت و سیاست فعالیت آنها ضعیف‌تر باشد و این هنر بزرگ ایشان بود که در عین حالی که در پست‌های مهم انقلاب و نظام بود در عرصه اخلاق جامعه هم بسیار فعال بود.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر نکته بارز فعالیت‌های سیاسی آیت‌الله مهدوی کنی را اخلاقی عمل کردن وی در عرصه‌های مختلف عنوان کرد، و ابراز داشت: وی با احترام به همه دیدگاه‌ها و همه گروه‌ها و جناح‌های سیاسی وارد می‌شدند و شخص معتدلی قلمداد می‌شوند که همه جناح‌ها می‌توانستند با او نظر داشته باشند و از آن بهره ببرند.

خدری ادامه داد: در واقع می‌توان گفت ایشان به عنوان یک پدر برای گروه‌های سیاسی و مذهبی قلمداد می‌شوند که زیر این چتر کار می‌کردند و فعالیت‌های انقلابی خود را پیش می‌بردند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر