شما اینجا هستید

سرخط خبرها » رتبه برتر بوشهر در پروژه مهر/چاپ کتاب شهدای دانش‌آموز استان بوشهر
گروه : سرخط خبرها

صدای بندر: مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر از کسب رتبه برتر آموزش و پرورش استان در پروژه مهر در سطح کشور و چاپ جلد نخست کتاب شهدای دانش‌آموز بوشهر در آذرماه خبر داد.

به گزارش صدای بندر، اصغر حصیری صبح امروز در نشستی خبری با اشاره به موفقیت آموزش و پرورش بوشهر در پروژه مهر اظهار داشت: با تلاش مجموعه مدیران، کارکنان، معلمان در آموزش و پرورش استان بوشهر، موفق شدیم رتبه برتر پروژه مهر را در کشور کسب کنیم.

رتبه برتر پروژه مهر حاصل کار تیمی آموزش و پرورش بود

وی افزود: پروژه مهر شامل بخش‌های مختلفی از جمله بازگشایی مدارس، ساماندهی و مدیریت نیروی انسانی، استفاده مطلوب و بهینه و کیفیت بخشی به آموزش با تاکید بر گسترش عدالت آموزشی که مورد نظر رهبر معظم انقلاب بوده، است.

حصیری با بیان اینکه کسب مقام برتر در پروژه مهر حاصل کار تیمی آموزش و پرورش استان بوشهر بوده است، خاطرنشان کرد: نوآوری‌های به کار گرفته شده در طرح حاصل وجود نیروهای جوان در آموزش و پرورش بوده که از این فرصت نهایت استفاده را هم باید ببریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر تصریح کرد: در زمینه ساماندهی نیروی انسانی، با وجود اینکه ۵۳۰ بازنشسته داشتیم اما ۱۰ درصد حق التدرسی‌ها هم کاهش یافته بود اما با تلاش معاونت پژوهشی، توانستیم همه چیز را برای روز اول مهرماه آماده کنیم.

ابتکار هفته بازگشایی مدارس از سوی روابط عمومی

وی افزود: هفته بازگشایی مدارس یک ابتکار از سوی روابط عمومی آموزش و پرورش بود که در این هفته برنامه‌های خاصی در نظر گرفته شده بود و زیباسازی مدارس، تعمیر اموال معیوب و وارد کردن آنان به چرخه آموزش در این هفته انجام شد.

حصیری تصریح کرد: در پروژه مهر فضاهای ناتمام آموزشی را با همکاری نوسازی مدارس به سرعت آماده کردیم ضمن اینکه امسال تلاش شد تا سرانه‌های مدارس به ویژه مدارس شبانه‌روزی را قبل از مهرماه پرداخت کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه بررسی و استعلام مدیران مدارس مناطق مختلف قبل از مهر انجام شد، گفت: رنگ فرم دانش‌آموزی را به مدارس واگذار کردیم و شورای مدارس این کار را انجام دادند و در اول مهر بوشهر به یک جعبه مدادرنگی تبدیل شد و به نشاط و شادابی اول مهر هم کمک کرد.

وی افزود: با توجه به پیگیری صورت گرفته برای تهیه و توزیع کتب درسی، قبل از مهرماه توانستیم کتب را در هر سه مقطع تحویل دهیم.

نیازمند کمک معنوی اولیا دانش‌آموزان هم هستیم

حصیری با اشاره به برنامه‌های کلان وزارت آموزش و پرورش به منظور توسعه و تقویت آموزش و پرورش، اظهار داشت: استان بوشهر در زمینه ساماندهی نیروی انسانی از ۱۰۰ امتیاز ۹۹٫۲ امتیاز کسب کرد و در زمینه ارتقا کیفیت مدیریت آموزشی در ۱۰۰ مدرسه این کار صورت گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: در زمینه تقویت مشارکت‌های مردمی از مردم انتظار داریم به کمک آموزش و پرورش بیایند و نیاز ما تنها کمک مالی آن‌ها نیست بلکه کمک‌های معنوی هم می‌تواند کارساز باشد.

وی اضافه کرد: موضوع تمرکززدایی در سیستم آموزش و پرورش را به ادارات شهرها و مناطق مختلف واگذار می‌کنیم ضمن اینکه کیفیت‌بخشی به مسائل آموزشی هم در دستور کار است.

۱۶۳۰ دانش‌آموز زیرپوشش بسته حمایتی آموزش و پرورش

حصیری با اشاره به بسته‌های حمایتی از دانش‌آموزان اظهار داشت: با توجه به کمبود نیروی انسانی، بسته‌های حمایتی برای مدارس غیردولتی ارائه کردیم و مدارس غیردولتی در قالب این بسته سایر مدارس را مدیریت می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر ادامه داد: در اجرای این طرح، آموزش و پرورش موظف شده تا از فضای مازاد در اختیار این مدارس قرار دهد و تاکنون ۱۶۳۰ دانش‌آموز زیرپوشش بسته حمایتی داریم اما تعداد آن برای استان بوشهر کم است و انتظار داریم تا ۱۰ هزار نفر را زیرپوشش داشته باشیم.

وی با اشاره به آغاز ساخت موزه آموزش و پرورش و تدوین کتابچه تاریخ آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: اگر بتوانیم شیوه کار در مدرسه تاریخی سعادت که در آن زمان‌ها کتاب‌های مدارس توسط مولفان در همین مدرسه تالیف و همانجا هم تدریس می‌شد، یک کار ابتکاری و نو انجام دادیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: استان بوشهر ۴۷۱ شهید دانش‌آموز دارد و جلد نخست از کتاب ۴ جلدی شهدای دانش‌آموز استان بوشهر در آذرماه امسال رونمایی می‌شود.

منبع: خبرگزاری فارس

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر