شما اینجا هستید

سرخط خبرها » مسئولان استان بوشهر برای راه‌اندازی مرکز پیوند کلیه در بوشهر تلاش کنند
گروه : سرخط خبرها

صدای بندر:عضو انجمن اورولوژی اروپا گفت: با توجه به وجود امکانات لازم در استان بوشهر برای راه‌اندازی مرکز پیوند کلیه، مسئولان استان بوشهر باید برای محقق شدن این امر تلاش کنند.

به گزارش صدای بندر، مهدی نادی ظهر امروز در جمع مدیران و مربیان سلامت آموزش و پرورش استان بوشهر اظهار کرد: سن ابتلا به بیماری‌های کلیوی بین ۶۰ تا ۷۰ سال بوده، ولی متاسفانه در سال‌های اخیر به زیر ۴۰ سال کاهش پیدا کرده است.

این متخصص و جراح کلیه ادامه داد: آمار اثبات شده مبتلا به بیماری دیابت در سطح کشور چیزی بالای هشت‌هزار نفر است و به منزله این است که نگاه لازم به موضوع پیشگیری در سطح کشور وجود ندارد.

نادی بیان داشت: سالانه هشت درصد به آمار تعداد بیماران کلیوی کشور افزوده می‌شود و این در حالی است که در بسیاری از این کشورها آمار افزایش بیماران کلیوی زیر نیم‌درصد است.

عضو انجمن اورولوژی اروپا تصریح کرد: انجام عمل پیوند کلیه در بسیاری از استان‌های کشور صورت می‌گیرد و در استان بوشهر نیز امکانات لازم از جمله اسکن هسته‌ای و دستگاه دیالیز مجهز برای این عمل وجود دارد، ولی یک تصمیم مدیریتی نیاز است که این عمل در استان بوشهر نیز انجام شود و مسئولان استان باید برای راه‌اندازی این مرکز اهتمام لازم را داشته باشند.

وی بیان داشت: از دلایل نارسایی کلیه در درجه اول بیماری دیابت است و به منظور پیشگیری نیاز است که افراد میزان قندخون خود را چک کنند.

نادی گفت: استان بوشهر در خیلی از بیماری‌ها در رتبه اول کشور قرار گرفته که یکی از دلایل آن گرمای طاقت‌فرسا در هشت ماه از فصل سال است و همین امر مانع تحرک افراد شده و بیماری‌هایی مانند افزایش وزن را به دنبال دارد.

این متخصص و جراح کلیه با بیان اینکه فشار خون و چاقی از دیگر عوامل افزایش بیماری در استان بوشهر است، بیان داشت: بیماری‌های مادرزادی از جمله دلایل ابتلای افراد به بیماری کلیوی است.

عضو انجمن اورولوژی اروپا گفت: به منظور پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها باید از مسائل تنش‌زای روحی پرهیز شود و متاسفانه در سطح کشور همه فول استرس هستند و همین امر موجب بیماری قند خون و فشار خون می‌شود.
منبع: خبرگزاری فارس

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر