شما اینجا هستید

فرهنگ و هنر » مدیرکل کتابخانه های بوشهر:کتابخانه های عمومی تنگستان نسبت به استان وضعیت مطلوبی دارد

صدای بندر-مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر گفت:کتابخانه های عمومی تنگستان نسبت به میانگین استان وضعیت بسیار مطلوبی دارد.

به گزارش صدای بندر به نقل از ایرنا،سیدعلی هاشمی دوشنبه در جلسه انجمن کتابخانه ها ونهضت مطالعه مفید تنگستان افزود: در سالی که به نام سال همدلی و همزبانی است می بایست با همکاری مسولان در حوزه کتابخانه های عمومی گامهای بسیار موثری برداریم.

وی بیان کرد:در استان ۷۴ کتابخانه های عمومی وجود دارد که براساس نرم جمعیتی برای هر ۱۴ هزارنفر یک کتابخانه دائر می باشد در صورتی که در تنگستان برای هر هفت هزار نفر یک کتابخانه وجود دارد.

وی افزود: در حوزه کتاب در استان به ازای هر نفر کمتر از یک کتاب داریم اما در تنگستان به ازای هر نفر یک ونیم جلد کتاب وجود دارد که می بایست تا سند چشم انداز به چهار جلد افزایش یابد.

مدیرکل کتابخانه های استان بوشهر ادامه داد: در ارتباط با فضای فیزیکی کتابخانه ها عمومی در استان هر ۱۰۰ نفر دو متر فضا دارند که اما در تنگستان دو و نیم متر فضا دارند.

هاشمی از اختصاص ۱۲ نفر جهت استخدام در کتابخانه های عمومی استان خبر داد که از ۱۴ تیر ثبت نام انها آغاز و تا ۲۰تیر ادامه دارد و در شهریور آزمون ورودی برگزار خواهد شد که سهمیه شهرستان تنگستان دو نفر می باشد.

مدیرکل کتابخانه های استان بوشهر خواستار حضور بیشتر خیرین شهرستان جهت همکاری و همراهی با کتابخانه های عمومی شهرستان شد.

وی عنوان داشت :در شهرستان شش روستا فاقد کتابخانه می باشند که در سال جاری کتابخانه سیار در این روستاها مستقر خواهد شد.

هاشمی گفت: پنج روستای تنگستان نیز با اینکه دارای یکهزارو ۵۰۰ نفر جمعیت هستند فاقد کتابخانه می باشند و در این روستا ها کتابخانه های ثابت ۱۲۰ متری احداث خواهد شد.

در این جلسه از خدمات احسان مفتاحی اهرمی سرپرست پیشین کتابخانه های عمومی تنگستان تقدیر بعمل آمد و عنایت شهبازی نژاد طی حکمی از سوی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر به عنوان رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان تنگستان معرفی شد.

شهرستان تنگستان با بیش از ۷۰ هزار نفر جمعیت با مرکزیت شهر اهرم در جنوب شرقی بوشهر واقع است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر