شما اینجا هستید

اخبار » فرماندارگناوه: خبرنگاران نقش آفرین ترین فرد در راه اطلاع رسانی هستند
گروه : اخبار

صدای بندر: فرماندار گناوه گفت: خبرنگاران صمیمی ترین و نقش آفرین ترین فرد در جامعه در راه اطلاع رسانی به مردم هستند.

به گزارش صدای بندر: عبدالنبی یوسفی روز یکشنبه در آیین تجلیل از خبرنگاران این شهرستان افزود: صمیمیت و نقش آفرین بودن خبرنگاران بدین معناست که همانند آینه با قلم خود نقد می کنند، واقعیت ها را بیان وهرکجا نقاط قوت و ضعفی را دیدند منعکس می کنند.
وی با بیان اینکه خبرنگاری در جمهوری اسلامی دارای یک شان و مقام است که از ابتدای انقلاب به عینه شاهد آن بوده ایم، گفت: تکریم خبرنگاران از وظایف همه مسوولان است.
یوسفی افزود: مدیران باید پاسخگوی رسانه ها باشند و اگر با خبرنگاران دراین زمینه همکاری نکردند بدون تعارف معرفی تا پیگیری شود.
فرماندارگناوه گفت: جامعه کنونی در شرایطی قرار دارد که تحولات سیاسی و فرهنگی مختلفی پیرامون آن وجود داشته و اتفاق می افتد که سرعت این تحولات خواه یا ناخواه به سمت وسویی می رود که باید تلاش کنیم از آن آگاهی پیدا کنیم.
فرماندارگناوه با بیان اینکه جامعه از این تحولات بوجود آمده نیاز به یک آگاهی و بسترسازی دارد، گفت: یکی از نقاطی که می تواند در بسترسازی و آگاهی بخش این تحولات نقش آفرینی کنند خبرنگارانی هستند که برمبنا و منطبق با واقعیت ها جامعه را بهره مند می کنند.
وی بیان کرد: عصر کنونی عصر ارتباطات و دانایی محوری و آگاهی است و درکنار هم که رسیدیم اولین سخنی که به میان می آوریم جمله چه خبر است که در ذهنمان مرتب مرور می کنیم و بدنبال این هستیم که پیرامون مان چه می گذرد.
وی گفت: شکی نیست اصحاب رسانه و خبرنگاران باوجود حرفه پرخطر و پراسترسی که دارند در عرصه فرهنگ و تنویر افکار عمومی تلاش می کنند و به جامعه طراوت، پویایی و نشاط می بخشند.
یوسفی ادامه داد: مسیری را که خبرنگاران در پیش گرفته اند درصورت هرگونه ناملایمات و دشواری ها نباید در آنان دلسردی و بی انگیزگی بوجود آید بلکه باید راهی را که انتخاب کرده اند مستحکم تر و قوی تر ادامه دهند.
فرماندارگناوه با گرامیداشت روز خبرنگار و یادوخاطره شهدای اصحاب رسانه بخصوص شهید محمود صارمی گفت: شهید صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی شخصیت و انسانی بزرگ بود که در راه دانستن و دانایی و اطلاع رسانی به درجه رفیع شهادت نایل شد.
رییس اداره فرهنگ و ارشاداسلامی گناوه هم گفت: خبرنگار ورسانه ها در جامعه از جایگاه رفیعی برخوردارند و یکی از ارکان مهم نظام محسوب می شوند.
علیرضا سبحانی افزود: خبرنگار پل ارتباطی مردم با حاکمیت و دولت بوده که نقش بسزایی در توسعه و پیشرفت جامعه ایفا می کند.
وی از عملکرد خبرنگاران و نشریات این شهرستان ابراز رضایت و قدردانی کرد.
مسوول دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی شهرستان گناوه نیز گفت: واژه خبرنگار یادآور زحمات خالصانه افرادی است که در راه اطلاع رسانی از هیچ کوششی فروگذار نکرده و از هیچ خطری هراسی ندارند.
نعمت اله بهروزی افزود: تحولات اجتماعی در یک جامعه به فعالیت خبرنگاران وابسته است و آنان می توانند سطح باور و اندیشه افراد و فرهنگ جامعه را بالا ببرند.
وی به تاریخچه ای از سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: خبرگزاری جمهوری اسلامی برپایه هشت دهه سابقه فعالیت حرفه ای خبر از قطب مهم رسانه ای کشور بشمار می آید.
وی گفت: پیگیری و نهادینه کردن دیدگاه و اندیشه های بنیادین بنیانگذار جمهوری اسلامی و رهبرمعظم انقلاب و همچنین حرکت در مسیر سیاست ها و رویکردهای اعتدالی دولت تدبیر وامید مهم ترین محورهای کاری و سیاست گذاری تازه ایرنا است.
امراله حاجب مسوول روابط عمومی فرمانداری گناوه هم با گرامیداشت روز خبرنگار، پیام رییس جمهوری بمناسبت روز خبرنگار را قرائت کرد.
در پایان این آیین از خبرنگاران و عکاسان فعال این شهرستان تجلیل شد- منبع ایرنا

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر