شما اینجا هستید

اخبار » شهرداری ها و حمایت از هنرمندان از دیروز تا امروز
گروه : اخبار

                                                      عبدالکریم نیسنی

حدود چهل سال پیش از این شهرداری بندر ریگ دروادی تئاتر برای اجرای یک نمایش سیاسی اجتماعی با مرحوم ماشااله رضازاده شاعر و نویسنده در تعامل شد و با حضور مسئولین شهر گناوه و اهالی بندر ریگ یک نمایش در محوطه حسینیه خان بندر به صحنه رفت که این همکاری در ارتباط با مسئله هنر به فال نیک گرفته شد. در گناوه نیز شهرداری با همکاری آموزش و پرورش حمایت کامل از یک گروه نمایشی را بعهده گرفت. حتی تمرین نمایش در سالن بخشداری و شهرداری و مسافرخانه مرحوم عبودی جنب مدرسه دانش صورت  می گرفت.

یا در موقعیتی  دیگر شهرداری گناوه با همکاری اداره گمرک گناوه از گروه نمایشی خارج از استان یعنی آبادان که به مسئولیت شخصی به نام محمود خوانساری و لک دربندی به گناوه، آمده بود استقبال خوبی از نظر جا و مکان و تهیه غذا بعمل آورد.

این می رساند که مدیریت شهرداری و بخشداری در ریگ و گناوه  از سال های بسیار پیش از این علاقمندی خود را در جهت کمک به هنر و هنرمندان حتی در صحنه تئاتر و سایر رشته های مرتبط با آن با جوانان شهر نشان داده اند.

هر چند در سال های اخیر هم خبر می رسد که شهرداری های خورموج، گناوه، دیر در این راستا نیز پیش قدم شده اند واین نشان از آن دارد که مدیریت امور شهری در هر زمینه ای که فعالیت دارداما مسئله مهم این است که  شوراها و شهرداری ها می توانند در زمینه هنرهای مورد مطرح و انجمن های مختلف هنری که در شهر فعالیت دارند به ویژه انجمن های نمایش کمک وافری مبذول دارند ویا اینکه یک نفر از اعضا شورا کمیسون هنری را بعهده داشته باشد، هرچند در شهرداری گناوه نیز مدتی است این تعامل توسط روابط عمومی همپایه ارشاد اسلامی با هنرمندان بوجود آمده است و گروهای فعال هنرهای نمایشی مانند، گروه تئاتر ایلیا ،خاک ، مکث، می توانند با روابط عمومی شهرداری در ارتباط باشند و جلسات هنری و اجتماعی با حضور شهردار و اعضای شورا برای شناسایی آسیب شناسی هنرهای مختلف در شهر از جمله حمایت از قشر هنرمندان برگزار نمایند که امید است در این راستا شورای جدید شهر گناوه تعامل و همکاری بسیار ارزنده ای با هنرمندان شهر که در زمینه های مختلف هنری در استان حرف اول را نیز زده اند برقرار نمایند که قطعاً اتفاق بزرگی در این راستا بوقوع خواهد بیوست.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر