شما اینجا هستید

فرهنگ و هنر » نمایشگاه هنرهای تجسمی از مدینه تا شام دربندردیلم بوشهر برپا شد

صدای بندر- به مناسبت ماه محرم، نمایشگاه هنرهای تجسمی از مدینه تا شام روز سه شنبه در بندردیلم استان بوشهر در آیینی با حضور مسئولان این شهرستان افتتاح شد.

به گزارش صدای بندر به نقل ازایرنا، فرمانداردیلم دراین آیین گفت: به نمایش گذاشتن واقعه عاشورا وترسیم صحنه های آن برای آشنایی جامعه با اهداف قیام امام حسین (ع) در کربلا قدمی نو وتاثیر گذار در این شهر است.
حسن اسماعیلی افزود: شهرستان دیلم با قدمت ۲۵۰۰ ساله، مردمی ولایی، متدین و دوستدار اهل بیت (ع) دارد که درطول سال برنامه های مختلفی در ایام شهادت و تولد امامان معصوم (ع) برگزار می کنند.
وی گفت: امسال با برنامه ریزی شورای هیات های مذهبی، آیین های عزاداری با همکاری همه نهادها ودستگاههای اداری بویژه مشارکت و حضور پرشور مردم دردهه اول به طور منظم برگزارشد.
فرمانداردیلم بیان کرد: درنظر داریم مکانی برای برپایی نمایشگاهها با موضوع مختلف که درطول سال برپا می شود، احداث شود.
فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) دیلم گفت: دراین نمایشگاه واقعه قبل و بعد از عاشورا، زندگی امام حسن مجتبی (ع)، دعوت مردم کوفه از امام حسین (ع) وبرگشت کاروان حضرت زینب(س) در اربعین ازشام ترسیم و یک راوی نیز برای بازدید کنندگان توضیح می دهد.
سرهنگ احمد اسدی از همکاری همه نهاد ها ودستگاههای اجرایی شهرستان در برپایی این نمایشگاه که باهدف آگاهی بخشی جامعه از پیام عاشورا برپا شده قدردانی می شود.
شهرستان دیلم در منتهی الیه شمالی استان بوشهر قراردارد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر