شما اینجا هستید

اخبار » اتباع و مهاجرین خارجی در استان تحت پوشش بیمه سلامت قرار می گیرند
گروه : اخبار

صدای بندر: اتباع و مهاجرین خارجی معرفی شده از طرف وزارت کشور که دارای کارت آمایش یا هویت معتبر می باشند، تحت پوشش بیمه سلامت قرار خواهند گرفت.
به گزارش صدای بندر؛دکتر پرویز رمضانی مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر با اعلام این خبر و تأکید بر اهمیت مقوله سلامت تمامی ساکنین استان و تأثیری که سلامت افراد بر بهداشت عمومی و سلامت جامعه می گذارند
گفت: ثبت نام اتباع و مهاجرین خارجی از ٢۵ آبان ماه آغاز شده و افرادی تحت پوشش بیمه سلامت قرار خواهند گرفت که هویت آنان توسط وزارت کشور احراز شده و مشخصات آنان به سازمان، ارسال شده باشد.
دکتر رمضانی همچنین در خصوص فرآیند ثبت نام اتباع و مهاجرین خارجی در بیمه سلامت نیز گفت: ایندسته از متقاضیان می توانند به دفاتر پیشخوان دولت طرف قرارداد با اداره کل بیمه سلامت در استان ، که به این منظور تعیین شده اند، مراجعه کنند.
مدیر کل بیمه سلامت استان بوشهربا تشریح اینکه اتباع و مهاجرین خارجی در سه گروه متفاوت تحت پوشش بیمه سلامت قرار خواهد گرفت افزود: یک گروه مربوط به «بیماران خاص» می باشد که بیمه سلامت آنان رایگان بوده و نیاز به پرداخت هیچگونه حق بیمه از سوی آنان نمی باشد.گروه دوم «اقشار آسیب پذیر» هستند که این گروه فقط یک چهارم حق بیمه معمولی را پرداخت خواهند کرد که میزان آن، مبلغ ٢۴ هزار و ٣٠٠ تومان برای شش ماه تعیین شده است که مابقی حق بیمه این دو گروه را، کمیساریای عالی پناهندگان پرداخت می کند.
و گروه سوم شامل سایر اتباع و مهاجرین خارجی است، که مبلغ ٩٧ هزار و ٢٠٠ تومان بعنوان حق سرانه برای مدت شش ماه پرداخت خواهند کرد.
هماهنگی لازم به اداره کل اتباع خارجی استانداری نیز انجام شده و تمامی افراد واجد شرایط می توانند تحت پوشش بیمه ای قرار گیرند

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر