شما اینجا هستید

فرهنگ و هنر » فرماندارگناوه: ددفع بهداشتی فاضلاب در دستور کار شورای سلامت قرار گرفته است

صدای بندر- فرماندار گناوه گفت: موضوع دفع بهداشتی فاضلاب شهری بخصوص بررسی علت وصل نکردن انشعاب منازل مسکونی به شبکه فاضلاب شهر در دستور کار شورای سلامت این شهرستان قرار گرفته است.

به گزارش صدای بندر به نقل ازایرنا، عبدالنبی یوسفی روز سه شنبه در جلسه شورای سلامت این شهرستان افزود: درحالی که ۷۵ درصد سطح شهر گناوه دارای شبکه فاضلاب فعال است اما کمتر از ۲۰ درصد منازل مسکونی به این شبکه متصل شده که نیاز است اعضای شورای سلامت و دستگاه های مرتبط با چاره اندیشی این موضع را حل کنند.
وی گفت: باتوجه به وضعیت بهداشتی نامطلوبی که در سطح معابر و کوچه های شهر ناشی از رهاسازی فاضلاب منازل مشاهده می شود و سرمایه گذاری عظیمی که در اجرای شبکه فاضلاب انجام شده باید تصمیم نهایی برای وصل فاضلاب منازلی که تعرفه انشعاب پرداخت کرده اتخاذ و اجرایی شود.
فرماندارگناوه بیان کرد: دراین راستا ، اعضا راهکاری ارائه دهند که هم عملی و هم پشتوانه قانونی داشته باشد تا اجرایی شود.
وی افزود: اگر مردم توجیه نشده اند باید ادارات مربوطه با آنان جلسه برگزار کنند و دستگاه های متولی نیز از ظرفیت های قانونی استفاده کنند.
وی بابیان اینکه برای حل این مشکل باید ارائه راهکار شود،گفت: دستگاه های مرتبط بخصوص شرکت آب وفاضلاب، شهرداری و شبکه بهداشت می توانند با اعمال سیاست های راهبردی و تشویقی شروطی اتخاذ کنند که این شهروندان نسبت به وصل فاضلاب منازل خود ترغیب شوند.
یوسفی استفاده از ظرفیت تشکل های مردم نهاد را دراین زمینه مثمرثمر دانست و گفت: شبکه بهداشت ودرمان و فرمانداری نسبت به برگزاری نشست با اعضای سمن ها اقدام کنند.
فرماندارگناوه گفت: درصورتی که انشعاب فاضلاب در مسیر املاک دولتی اجرایی شده باید نسبت به وصل آن ازطریق مکاتبه با فرمانداری اقدام شود.
وی خاطرنشان کرد: تصمیم هایی که در شورا مطرح و مصوب می شود، باید اجرایی شود.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گناوه هم گفت: شرکت آب وفاضلاب اختیار دارد که در زمینه حق انشعاب به مردم ازطریق قانونی اقدام کند اما برای وصل کردن نیازمند یک ابزار قانونی است.
خدارحم گزدرازی افزود: دستگاه قضایی نمی تواند بطور مستقیم دستوری صادر کند و مردم را مجبور به وصل کردن منازل به شبکه فاضلاب کند ولی شبکه بهداشت می تواند با اختیارات قانونی که دارد به حل این مشکل کمک کند.
مدیر آب وفاضلاب شهر گناوه گفت: طبق نقشه برداری سال ۷۳ شهر گناوه به ۹ قسمت تقسیم شد که در پنج قسمت آن شبکه فاضلاب اجرا شده و در سه قسمت شبکه تکمیل و قابل بهره برداری است.
غلامرضا مختاری افزود: دو قسمت دیگر شامل کوی بسیجیان، مطهری و امامزاده درصورت وجود نداشتن مشکل تکمیل خطوط امسال فعال می شود.
وی گفت: از مجموع ۱۶۰ کیلومتر پیش بینی شده تاکنون ۱۱۳ کیلومتر شبکه فاضلاب در شهر گناوه انجام شده است.
وی گفت: از مجموع ۱۱۳ کیلومتر، ۸۰ کیلومتر در مدار بهره برداری است که حدود هفت هزار و ۵۰۰ فقره انشعاب فروخته شده و شهروندان می توانند استفاده کنند.
مختاری بیان کرد: برای بررسی روند متصل شدن هفت هزار و ۵۰۰ انشعاب منازل نیاز به یک پیمایش محله به محله است تا پس از شناسایی این شهروندان تصمیم لازم اتخاذ و اجرایی شود.
رئیس شبکه بهداشت ودرمان گناوه هم گفت: رها سازی فاضلاب منازل در کوچه ها و معابر این شهر گردشگری شرایط نامطلوب زیست محیطی و بهداشتی بر زندگی مردم ایجاد کرده است.
دکتر علی زکی زاده افزود: باتوجه به اینکه در نقاط مختلفی از شهر شبکه جمع آوری فاضلاب اجرا و حتی تعدادی از شهروندان نیز تعرفه انشعاب پرداخت کرده اند اما نسبت به وصل منازل به شبکه اقدامی نشده که باید یک تصمیم نهایی در شورای سلامت گرفته شود.
شهر گردشگری گناوه مرکز شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر