شما اینجا هستید

اخبار » سلامت محوری و حفظ منافع مردم رسالت بیمه سلامت است
گروه : اخبار , گفتگو , ویژه

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر گفت:رسالت بیمه سلامت رویکرد سلامت محوری و حفظ منافع مردم می باشد.
صدای بندر: اعظم کدایی؛ پرویز رمضانی مدیرکل کل بیمه سلامت استان بوشهر در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: بیش از نیمی از جمعیت استان بوشهر تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.
وی افزود: در راستای ایجاد طرح بیمه سلامت همگانی بیش از ۵۱۱ هزار نفر از جمعیت این استان زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.
رمضانی با اشاره به اجرا ی طرح سلامت همگانی در کشور از سال گذشته گفت: با اجرای دقیق و مطلوب این طرح به جایی رسیده ایم که می توانیم بگوییم تمام اقشار جامعه تحت پوشش بیمه هستند.
وی تصریح کرد: هدف اختصاصی بیمه سلامت کاهش پرداخت هزینه های بیمارستانی از جیب مردم می باشد.

رمضانی با اشاره به اینکه از سال ۹۳ تاکنون ۵۴ هزار نفر جمعیت فاقد پوشش بیمه ای استان بوشهر زیر پوشش بیمه همگانی سازمان بیمه سلامت قرار گرفته است بیان کرد: هم اکنون در سطح استان هیچ فرد فاقد پوشش بیمه ای وجود ندارد.
رمضانی گفت: با این وجود چنانچه افرادی در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر هنوز فاقد پوشش بیمه ای باشند می توانند به دفاتر این بیمه مراجعه و زمینه زیر پوشش قرار دادن خود را فراهم آورند.

مدیرکل کل بیمه سلامت استان بوشهر با بیان اینکه با هدف تسهیل دسترسی مردم به خدمات بیمه سلامت حدود ۴۰ موسسه ارائه دهنده خدمات مشغول خدمت رسانی هستندافزود: در سالهای ۹۳و ۹۴ مجموعه ۴۸ هزار بار مراجعه به مراکز بیمه سلامت داشته ایم.
وی ادامه داد: از دیگر خدمات بیمه سلامت ارائه خدمات پزشکی به اتباع بیگانه است که بدین منظور از آذرماه سال جاری علاوه بر ساکنان استان بوشهر براساس موافقت نامه منعقد شده بین سازمان بیمه سلامت و کمیساریای سازمان ملل پوشش بیمه اتباع خارجی نیز در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود: اتباع خارجه در سه دسته زیر پوشش بیمه ای قرار گرفته و در دسته نخست که شامل بیماران خاص است تمام هزینه های آنان رایگان است.
رمضانی افزود: در مورد دسته دوم اتباع خارجی آسیب پذیر ۷۵ درصد هزینه بیمه آنان از سوی کمیساریای سازمان ملل و در دسته سوم اتباع خارجی عادی و غیر آسیب پذیر نیز برای هر شش ماه ۹۷۰ هزار ریال هزینه درمانی از آنان دریافت خواهد شد.
وی یادآور شد: در اجرای موافقت نامه منعقد شده تاکنون یکهزار نفر از اتباع خارجه ساکن استان بوشهر و داری مجوز زیر پوشش سازمان بیمه سلامت قرار گرفتند.

رمضانی ارائه خدمات به بیماران صعب العلاج را یکی دیگر از خدمات این بیمه عنوان نمود و افزود سطح تعهدات پرداخت هزینه داروهای بیماران خاص و صعب العلاج از ۷۰ درصد به بیش از ۹۰ درصد و پوشش برخی از داروها نیز به طور ۱۰۰درصد رسیده است.
وی یادآور شد: فرانشیز مربوط به انجام هزینه های شیمی درمانی در بیمارستان های استان بوشهر رایگان است و بیمه شدگان هیچ گونه هزینه ای در این زمینه پرداخت نمی کنند.

مدیر کل بیمه سلامت استان بوشهر همچنین از ساخت ساختمانهای جدید ادارات بیمه سلامت دشتستان، گناوه و شهرستان جم و ساختمان اداره کل بیمه سلامت استان بوشهر خبرداد
وی گفت: تا پایان شش ماه نخست سال جاری شمار دفاتر طر ف قرارداد این سازمان در استان ۱۶ دفتر بود که با راه اندازی دفاتر تنگ ارم و بردخون به ۱۸ دفتر افزایش می یابد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر