شما اینجا هستید

اخبار » کربلای جبهه ها یادش بخیر

باز هم کربلای جبهه ها ما را طلبید و خداون توفیق داد تا به اتفاق گروه کثیری از مردان جبهه های نبرد دیروز در عرصه پیکار ۸ سال دفاع مقدس راهی خوزستان شویم.
آغاز حرکت و این اتفاق بزرگ را در انسوی سیم به وسیله دکتر محمدرضا تردست دریافت داشتیم که شما که از بوشهر در لیست کاروان راهیان نور از گناوه می باشید.
با اشتیاق تمام، بوشهر را بسوی بندر گناوه طی نموده تا به محل تجمع نیروهای دیروز دفاع مقدس در بزرگ سرای برادر همرزم خسروملک محمدی پیوستم.
در طلوع صبح گلزار شهدای گناوه در جوار امامزاده سلیمان بن علی (ع) آغاز حرکت مزار همرزمان شهید شهرستان گناوه بود. احترام به شهدای شهر به وسیله اکیپ اعزامی بعمل آمد ، برادر رزمنده منوچهر رشیدی برادر شهید جهانگیر رشیدی چاوش سفر به کربلا جبهه ها را سردادند و به مرثیه سرایی پرداختند و سپس پیام شهدا توسط پیشکسوت جبهه های نبرد برادر عباس لیراوی قرائت گردید.
و در یک حرکت زیباتر خود را به گلزار شهدای بندر ماهشهر رساندیم و بر سر مزار شهید محمد علی صالحی همرزم حاج حسن سهولی‌زاده حاضر و ایشان چگونگی شهادت وی در جبهه های نبرد را بازگو نمودند.
این اردوی فرهنگی اجتماعی و زیارتی تا سرزمین های نبرد ماننده، دهلاویه، چزابه، شلمچه، تپه های الله اکبر و زاویه کوشک ومیادین عملیاتی رمضان وکربلای متفاوت روزهای جنگ ادامه داشت و پیشکسوتان جهاد و شهادت هر کدام راوی روایت فتح شدند و به راستی نحوه به شهادت رسیدن هم زمان خود را بیان داشتند که اشک ها بر دیده جاری می شد زیرا آن ها از بازی بزرگان در جنگ حرف های ناگفته داشتند و ثابت شد تا به امروز بعد از سال ها فاصله از جنگ باز هم حرف های پنهان فراوانی در سینه داریم که رزمندگان بایستی به آن بپردازندو این ممکن نمی شود مگر با اعزام راهیان نور
آنجا بهترین جایی است که می شد به ترسیم چهره شهدا مانند علیرضا ماهینی، حر خسروی برادران، باقر ارجمند، بیژنی، تیلک، غلامی ها، سعیدی و ده ها شهید به خاک خفته گناوه ای را مورد روایت قرار داد و در انتظار شفاعت آنان باشیم. از جمله نکات برجسته این اردوی بزرگ خودجوش بودن و بدون وابستگی به تشکیلات خاص بود و از نظر تأمین منابع سفر می شود از برادران، تردست، لیراوی، سهولی زاده، ملک محمدی، افتخاری و برادران مؤمنی و دیگر عزیزان جانباز و آزاده نام برد
در حاشیه این سفر، پذیرایی از که با ۱۴ مرکب سواری وارد موکب اهواز شده بودند مورد استقبال گرم ورثه حسینیه حاج نوروز دلوار قرار گرفتیم و در همین حسینیه با قرائت زیارت عاشورا پرداختیم و شب عده ای از برادران رزمنده و پیشکسوت به بیان خاطرات دفاع مقدس پرداختند. این دیدار را عکاس حرفه‌ای مانند سید نواب و فیلمبرداری مانند بهمنیاری به شکار لحظه های خود بردند.
IMG-20160120-WA0002

IMG-20160120-WA0004

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر