شما اینجا هستید

اخبار » استاندار بوشهر: مردم ومسئولین نظارتی و قضایی گناوه دربرابر زمین خواری بایستند

صدای بندر:استاندار بوشهر گفت: در رعایت و استرداد حقوق مردم با کسی تعارف نداریم اما در این زمینه به پشتوانه مردمی نیاز داریم و مردم باید مطالبه‌گر اصلی باشند.

به گزارش صدای بندر؛، مصطفی سالاری در نشست شورای اداری شهرستان گناوه با اشاره به مشکلات کمبود زمین ناشی از زمین‌خواری در گناوه اظهار داشت: انتظار دارم دستگاه‌های نظارتی، امنیتی، انتظامی و قضایی با جدیت مسئله زمین‌خواری در گناوه را دنبال کرده و حل کنند.

وی خاطرنشان کرد: در رعایت و استرداد حقوق مردم با کسی تعارف نداریم اما در این زمینه به پشتوانه مردمی نیاز داریم و مردم باید مطالبه‌گر اصلی باشند.

سالاری بابیان اینکه پروژه ورودی به بندر گناوه از سمت دیلم بعد از ۱۱ سال در حال اجرایی شدن است، اظهار داشت: برای اجرای خروجی جدید بندر ریگ به سمت گناوه نیز مصمم هستیم و انتظار است مردم از روند زمین‌خواری در این بخش به‌ویژه در محدوده پل خور مرده‌شور جلوگیری کنند.

استاندار بوشهر بابیان اینکه گناوه تنها شهری است که برای توسعه زیرساخت‌ها زمین به میزان کافی ندارد، اظهار داشت: در حالی که ۱۲ سهمیه برای ساخت زمین چمن مصنوعی به گناوه اختصاص‌یافته است به‌سختی توانستیم ۷ زمین در این شهر مهیا کنیم.

سالاری افزود: اگر مبارزه با زمین‌خواری فرهنگ شد امیدوار هستیم که این معضل در گناوه حل شود.

استاندار بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نشست‌های مستمر در شهرستان‌ها و بیان مسائل و مشکلات مردم و مسئولان گفت: این افتخار دولت است که افراد مسائل و مشکلات خود را مطرح کنند حتی اگر چارچوب اولیه گفتمان را رعایت نکنند.

سالاری در مورد مشکلات شهر گناوه ادامه داد: کاش قبل از این دولت نیز در مقابل مسئله زمین‌خواری در شهرستان گناوه و مشکلات متعدد اجتماعی سکوت نمی‌شد و قشرهای مختلف مشکلات خود را با صدای رسا بیان می‌کردند.

وی با اشاره به موضوع کالای همراه ملوانی ( ته لنجی) افزود: در این زمینه تلاش شد معافیت عرفی را افزایش دهیم و معافیت برای هر سفر در ۶ ماه ۴ میلیون تومان معافیت کالای همراه ملوان در نظر گرفته‌شده اما واقعیت امر خیلی بیش از این رقم را شاهد هستیم.

استاندار بوشهر گفت: آمار غلط به مردم نمی‌دهیم و شهامت داریم هر جا باشیم انتقادات را بشنویم و هر خطایی هم از مسئولی دیده شد از کسانی که بخواهند این ایرادات را بگویند استقبال می‌کنیم اما این خطاها را در چارچوب ادب و با صدای رسا و البته به‌صورت مستمر گوشزد کنید.

سالاری بابیان اینکه در تقویم زمانی وعده‌های داده‌شده در شهرستان گناوه عقب نیستیم اظهار داشت: پروژه بزرگراه برازجان به گناوه بخشی که در گناوه است تکمیل‌شده، محور گناوه به دیلم نیز نیمی از آن تا پایان امسال تکمیل خواهد شد و مابقی تا اواسط سال آینده به اتمام می‌رسد.

وی ادامه داد: همچنین از ۴۵ میلیارد تومان اعتبارات ماده ۱۸۰ استان ۴۰ میلیارد تومان به محور گناوه به دیلم اختصاص دادیم.

استاندار بوشهر بیان کرد: طراحی محور گناوه به گچساران نیز انجام‌شده و برای این کار در سال جاری ۲۰ میلیارد تومان اختصاص‌یافته و مناقصه طرح نیز انجام‌شده است.

سالاری بابیان اینکه محور میشان به گناوه با ۴۱ میلیارد تومان به مناقصه رفته است، گفت: با توجه به اهمیت اسکله، گمرک و بندر گناوه، لایروبی بندر شروع‌ شده و تلاش می‌کنیم به معیشت در این حوزه لطمه وارد نشود.

وی با اشاره به طرح دهکده گردشگری در گناوه گفت: دهکده گردشگری مطالبه مردم نبود اما پیشنهادی بود که به رئیس‌جمهور دادیم و ایشان نیز قبول کردند چراکه گناوه استعداد گردشگری دارد.

استاندار بوشهر افزود: مطالعه فاز یک دهکده گردشگری گناوه تمام‌شده اما در این پروژه نیز شاهد زمین‌خواری هستیم.

سالاری در مورد مطالبات مطرح‌شده از سوی نمایندگان قشرهای مختلف شهرستان گناوه گفت: همه به دنبال استخدام در دولت هستند و این خود یک ضعف است و سیستم آموزش هم در این زمینه بی‌تقصیر نیست و جذب دانشجو در برخی رشته‌های تحصیلی بر اساس نیازسنجی صورت نمی‌گیرد.

استاندار بوشهر خطاب به شهرداران و دهیاران بیان کرد: وظیفه شما فقط آسفالت و سنگ جدول و عمران شهری نیست بلکه باید در آموزش هم به کمک آموزش‌وپرورش بیایید.

سالاری با بیان اینکه مسئولان گناوه همیشه دغدغه مردم را دارند و پیگیر مسائل و مشکلات مردمی هستند، افزود: برای اجرای پروژه‌های عمرانی در گناوه و سایر نقاط استان، سطح‌بندی کرده و بر اساس جمعیت و امکانات، طرح‌های عمرانی را اجرا خواهیم کرد.

استاندار بوشهر با اشاره موضوع افزایش ۵۰۰ درصد انشعاب آب که توسط یکی از شهروندان گناوه‌ای مطرح شد، گفت: اگر چنین موضوعی اتفاق افتاده حتماً باید در این زمینه تجدیدنظر صورت گیرد.

سالاری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: با توجه به مردمی بودن نظام، تکلیف ماست که برای تحقق اهداف نظام کمک کرده و یکی از راه‌های این امر حضور حداکثری پای صندوق‌های رأی است و هر کس با هر تفکر باید در این مسیر گام بردارد.

وی افزود: هر قدر قدرت انتخاب مردم در انتخابات بیشتر باشد انتخاب برای مردم میسرتر خواهد بود چرا که عدالت در اجرای قانون یک ضرورت است.

استاندار بوشهر تصریح کرد: در انتخابات گذشته مردم با حضور در انتخابات نظرشان را اعلام کرده و برای اداره کشور، مسیر تعامل و مذاکره را در حل مسئله هسته‌ای انتخاب کردند.

سالاری بیان داشت: رئیس‌جمهور خود را مکلف به این می‌دانست که هر چه وعده داده را عملی کند و یکی از این وعده‌ها رفع تحریم‌ها بود.

وی اضافه کرد: اکنون یکی از موانع پیش پای کشور برای پیشرفت و حرکت روبه‌جلو برداشته شده است و رئیس‌جمهور قول داده تا تورم و رکود را هم کنترل کند و در این بخش نیز پیشرفت‌های چشمگیری حاصل‌شده است هر چند کنترل تورم همراه با رشد اقتصادی کار بسیار سختی است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر