شما اینجا هستید

اخبار » چهارروستایی را به عنوان دهکده کتاب معرفی کنید
گروه : اخبار

خبر بندر: محمد مظفری ؛ روستای تاریخی چهارروستایی واقع در شهرستان گناوه از جمله روستاهای فرهنگی می باشد که در سالهای گذشته به لحاظ عمرانی و توسعه ای کمتر دیده شده ولی سابقه تاریخی و فرهنگی این روستای مهم باعث جلوگیری از توسعه فرهنگی آن نشده است. چهارروستایی چند سالی است به مدد تلاش جوانان خوش ذوق روستا وبا تمرکز بر روی مطالعه و توسعه کتابخوانی خود را به عنوان روستای نمونه کشوری در حوزه کتاب و کتابخوانی معرفی نموده است. که آخرین افتخار آن کسب عنوان مهم روستای دوستدار کتاب در بین بیش از هشتصد مکان فرهنگی و کتابخانه روستایی و گرفتن تندیس و لوح افتخار از دست معاون رییس جمهور و وزیر ارشاد بوده است.
چهارروستایی که سابقه احداث کتابخانه دری آن به بیش از چهل سال پیش می رسد حالا تبدیل به نمونه ای قابل تقدیر و مثال زدنی در توسعه فرهنگ کتابخوانی شده است. از جمعیت بیش از ۲۵۰۰ نفری این دهکده فرهنگی عضویت بیش از ۶۵۰ نفری اهالی روستا در کتابخانه امام جواد(ع) این روستایک درصد کم نظیر در روستا ها و شهرهای ایران است. اماری که بالاتر از درصد های موجود عضویت در کتابخانه های شهری و روستایی در کشور است. نکته مهم دیگر که در یکی دو سال گذشته به طور محسوسی در مدیریت روستا جلب توجه کرده است. کتابخانه محوری در طرح توسعه و مدیریت روستا می باشد بطوریکه فعالیت های شورای روستا، دهیاری و اهالی روستا از مسیر کتابخانه می گذرد. روستای دیرین چهارروستایی که هنوز از داشتن مجتمع فرهنگی و هنری محروم است. بیشتر فعالیت های فرهنگی، هنریف اجتماعی و حتی عمرانی خود را از مسیر کتابخانه روستا رصد می کند. راه اندازی کانون دانشجویی و طرح در مسیر کتابخانه از جمله خروجی های این طرح فرهنگی است.
روستایی که نزدیک به ۲۵ درصد جمعیت آن عضو کتابخانه روستا هستند دارای یک رکورد در حوزه کتاب است که می بایست به آن توجه ویژه شود. ما چندی پیش روستای مهم چارک در شهرستان دشتی را بخاطر فعالیت های قرانی به عنوان دهکده قرانی به کل کشور معرفی کردیم حالا نوبت آن است تا توانمندی های جوانان روستایی دیارمان را یک به یک به کشور معرفی کنیم. خوشبختانه رویکرد دولت به توسعه روستا ها و تلاش های خوب صورت گرفته از سوی استاندار بوشهر در خصوص توسعه فرهنگی و ورزشی روستا ها می تواند به این مهم کمک شایانی نماید.یقینا معرفی چهار روستایی که پیش از این در چند سال متوالی در حوزه کتاب رتبه های برتر ملی را کسب نموده، به عنوان دهکده کتاب، ضمن کمک به یک حرکت فرهنگی در راه توسعه فرهنگ کتابخوانی در بقیه نقاط استان و کشور به توسعه عمرانی روستا نیز شتاب بیشتری ببخشد. انشاالله
IMG-20160308-WA0009

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر