شما اینجا هستید

اخبار » وقتی تئاتر درخانه بوشهری ها می آید!
گروه : اخبار

وقتی تئاتر در خانه بوشهری ها می آید!

گزارشی از اجرای نمایش محیطی خانه ما در مجتمع مسکونی گلستان بوشهر./

خبر بندر؛اعظم کدایی: این روزها نمایش محیطی یا بیرونی خانه ما در شهر بوشهر و دیگر نقاط استان در حال اجراست. نمایشی که بادیدنش  فضای متفاوتی را در اجرا می توانیم تجربه کنیم. شامگاه یکشنبه ۹ خرداد یعنی همان لحظاتی که فینال فوتبال جام حذفی کشور با تمام جذابیت هایش برای خانواده ها در حال پخش از تلویزیون  است. در میدان مجتمع مسکونی گلستان بوشهر گروه تئاتر ایلیا قرار است نمایشش را با عنوان خانه ما در محیطی باز اجرا کند. خانواده ها  از ساعتی قبل انتظار اجرا را می کشندو عده ای هم از بیرون مجتمع خود را به آنجا رسانده اند، جمعیت خوبی متشکل ازآقایان و خانم های مسن و میانسال، پسران و دختران جوان و نوجوان و خردسالان گرد مربعی که با خطوط سبز و قرمز مشخص شده  نشسته اند  و دل توی دلشان نیست که چه اتفاقی قرار است بیفتد. معلوم است که در عمر تقریبا ۲۰ ساله این مجتمع مسکونی تا کنون نمایشی در آن اجرا نشده و البته که خود مخاطبین نمایش هم می گفتند خیلی از ساکنین مجتمع تا کنون هم برای دیدن نمایشی به سالن  نرفته اند؛ وحالا نمایشی به در خانه اشان آمده و قرار است اجرا کند بدون گرفتن بلیطی یا وجهی!

نمایش، قصه و داستان جامعه امروز را روایت می کند و روایتگر آسیب هایی است که خانواده های ما را تهدید می کند. در لحظه لحظه نمایش خنده بر لبان مخاطبین که همان خانواده های ساکن مجتمع گلستان هستند نقش می بندد و لحظاتی بعد اشکهایی که قطره قطره از گوشه چشمانشان می غلطد. نمایش که تمام می شود مردم گرد بازیگران بازیگران و کارگردان نمایش جمع می شوند و از آنها تشکر می کنند. اقایی به کارگردان می گوید تو روخدا بازم بیاین،یکی دیگر به تایید او ادامه می دهد که بازم بیان نمایش اجرا کنید ما هم کمک می کنیم. خانمی این نمایش را تلنگری برای جوانان می داند و دیگری می گوید نمایش را باید همه پدر و مادرها ببینند.

ساعت ۹:۳۵ شب است یعنی همان لحظاتی  که اوج بازی فوتبال است ولی اینجا در میدان و فضای سبز مجتمع مسکونی گلستان در کوچه حاج نجف در شهر بوشهر خانواده ها گرد گروه نمایشی جمع شده اند تا شبی بیاد ماندنی را تجربه کنند، شبی که تئاتر به در خانه آنها آمده است.

کارگردان نمایش در پایان ضمن معرفی بازیگران می گوید که این نمایش با کمک معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان بوشهر وگروه تئاتر ایلیا اجرا شده است، وحالا خوشحالیم که بالاخره یک نهادی و سازمانی به تاثیر هنر در فرهنگ سازی  و مبارزه با آسیب های اجتماعی پی برد و امیدوار می شویم که این اتفاق باز هم بیفتد.

ساعت  شب است۲۲ گروه هنوز خسته  درگیر جمع کردن وسایل  نمایش هستند تا فردا در شهری دیگر و محله ای دیگر درب خانه های شهروندان را برای دیدن نمایش بزنند…. شما هم منتظر بمانید

IMG_20160530_095646 IMG_20160530_095655 IMG_20160530_095700 IMG_20160530_095703  IMG_20160530_095726 IMG_20160530_095633 IMG_20160530_095631

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر