شما اینجا هستید

ویژه » زندانیان استان بوشهر با سواد می‌شوند
گروه : ویژه

۷۳۵۹۰۰

خبر بندر: معاون سواداموزی سازمان اموزش و پرورش استان بوشهر گفت:زندانیان بی سواد استان بوشهر با سواد می‌شوند

به گزارش خبر بندر ؛ غلامرضا دانش فر معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهردر جلسه بهبود کیفیت سواد آموزی استان در شهر بوشهر اظهار داشت:زندانیان نیز نیازمند آموزش و فراگیری علم هستند ازینرو یادگیری سواد در زندان‌ها به دلیل اینکه افراد فرصت و وقت کافی برای آموزش و یادگیری دارند با شتاب بهتر و در مدت زمان کمتری صورت می پذیرد.

معاون سوادآموزی استان افزود: سواد آموزی تنها مربوط به آموزش و پرورش نیست بلکه با همه دستگاههای اجرایی در ارتباط است که در این زمینه تفاهم نامه های همکاری با دستگاه های مختلف از جمله سازمان زندان ها در کشور و استان منعقد شده که امید است با جدیت بیشتری پیگیری و عملیاتی شود.

دانش فر اظهار نمود: در زندانهای استان زندانیان باسوادی وجود دارند که  می توانند در امر آموزش و باسواد نمودن زندانیان کم سواد و یا بی سواد کمک شایانی بنمایند.

او ادامه داد:  سال گذشته از طرف  اداره کل زندانهای استان تعدادی از مددجویان به عنوان آموزش دهنده به معاونت سوادآموزی استان معرفی شدند که پس از  بررسی و تآیید و شرکت در دوره های توجیهی ،آموزشی  مشغول آموزش افراد بی سواد در زندان های استان در شهرستان بوشهر و دشتی گردیدند.

وی یادآورشد: آموزش‌های ارائه شده در زندان های استان شامل آموزش خواندن، نوشتن و روخوانی قرآن است و بعد از دوره انتقال، افراد آموزش دیده می توانند به مدرسه خارج از زندان بروند و مراحل بالاتر تحصیل را بگذرانند و باهمت خودشان به مراحل بالاتر راه یابند.

دانش فر با اعلام آمادگی برای کمک به باسوادی افراد در زندان های استان تصریح کرد:هیچ محدودیتی در ارائه خدمات برای آموزش زندانیان بی‌سواد وجود ندارد و تمام خدمات به‌صورت رایگان ارائه می‌شود.بنابراین مجموع فعالیتهای فرهنگی در زندان های استان فرصت مغتنمی است که هر زندانی می تواند از آن کمال بهره را ببرد و راه درست زندگی را بیاموزد.

معاون سوادآموزی استان عنوان کرد: در حال حاضر درحال راستی آزمایی حدود ۱۸۰ تن  فرد بی سواد و کم سواد در زندان های استان هستیم.

وی مشکلات پیش رو حوزه سواد آموزی استان را بر شمرد و افزود: ساده تلقی شدن امر سواد آموزی، مسدود نشدن مبادی ورودی بیسوادی، کمبود منابع مالی درزمینه سواد آموزی،جذب سوادآموزان، کمبود نیروی انسانی برای آموزش، عدم توجه سازمان های غیردولتی به عرصه سوادآموزی از دلایلی است که باعث شده تا همچنان بیسوادی در کشور و استان وجود داشته باشد.

وی در پایان با تقدیر از همکاری نزدیک مسوولان اداره کل زندان های بوشهر گفت:تاکنون در محورهای گوناگون اقداماتی خوبی برای باسواد نمودن افراد محروم از نعمت خواندن و نوشتن از سوی مسوولان ادارات زندان های استان انجام گرفته است که از جمله می توان به برگزاری چندین نشست استانی و شهرستانی،معرفی مددجو به عنوان آموزش دهنده و یا مددجوی بی سواد برای آموزش و یادگیری اشاره نمود.

 

.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر