شما اینجا هستید

اخبار » هراس در پمپ بنزین ها! کیفیت پایین بنزین ها واقعی است یا شایعه؟
گروه : اخبار

 

خبر بندر: این روزها در شهرهای شمالی استان کسی دل و دماغ بنزین  زدن ندارد. چون در شهر شایعه شده که بنزین ها آب دارند.! چند روزی است شایعه ناسالم بودن بنزین ها در دیلم و گناوه صفوف پمپ بنزین های معمولی  را خلوت کرده و در عوض صف بنزین سوپر شلوغ! حالا معلوم نیست که چه کسی گفته بنزین های سوپر مشکلی ندارند.

مسولین شهر گناوه و دیلم به دفعات گفته اند که بنزین جایگاه های پخش مشکلی ندارد و بنزین های مثل بقیه نقاط استان کاملا سالم است و مردم نباید به شایعات توجه کنند. ولی صفوف ماشین ها در تعمیرگاه ها هم مردم را به این شک انداخته که کدام حرف را باور کنند.

تنگسیری مدیر شرکت پخش فراورده های نفتی گناوه به خبرنگار خبر بندر گفت:کل استان خوزستان،جنوب ایلام،کهگلویه و بویر احمدو حتی اراک از بنزینی استفاده می کنند که ما استفاده می کنیم، همان بنزینی که از پالایشگاه آبادان به انبارهای نفت ماهشهر می رود و از آنجا با تانکر به جایگاه های منتقل می شود.

تنگسیری به خبرنگار ما می گوید ما هر هفته از جایگاه ها و انبار و مخازن بنزین تست میگیریم  اخیرا هم برای ازمایش نمونه ها به تهران رفته و گفته اند بنزین مشکلی ندارد. او می گوید من خودم و همکارانم  طی هفته های گذشته سوختگیری ماشین هایمان از همین جایگاه مرکزی گناوه بوده و مشکلی هم برای وسایل نقلیه ما پیش نیامده.او از مردم می خواهد که به شایعات فضای  مجازی توجه نکنند و به خیال آسوده بنزین بزنند.

پاک نژاد فرماندار گناوه هم در گفتگو با خبرنگار خبر بندربه کلی وجود آب را در بنزین استفاده شده در گناوه رد می کند و می گوید جایگاه ها نیز مشکلی ندارند. و ی با بیان اینکه قرار است استاندارد جواب نهایی را در خصوص وضعیت بنزن ها به ما بدهد می گوید ممکن است در ترکیب بنزین ها موردی باشد که آن هم  دست ما نیست؟

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری دیلم  هم به خبرنگار ایرنا گفته: در زمان حاضر، بنزین جایگاههای این شهرستان استاندارد و مشکلی ندارند و قابل استفاده است.
محمد مهدی محسنی افزود: در بررسی های انجام گرفته هیچ گونه کم فروشی نیز درجایگاههای سوخت شهرستان وجود نداشته است.

وی با اشاره به پیگیری شهروندان درزمینه نقص نازل های سوخت اظهارکرد: نازل های فروش بنزین و سایرفرآوردهای نفتی درجایگاهای سوخت، بصورت دوره ای توسط گروه فنی وحراست شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی استان بررسی می شوند و درصورت نقص مهر وموم می شوند.

در این بین صحبت های مسئول انجمن صنفی جایگاهداران استان بوشهر هم مزید بر علت شده چون ایشان عملا  بی کیفیت بودن سوخت ها را تایید کرده ولی مرکز پخش فراورده های نفتی هم حرف های ایشان را کذب خوانده  است.
در این بین مردم هنوز با شک و تردید به سوی پمپ بنزین ها می روند اگر هم می روند به طرف صف بنزین سوپر می روند. علی  از شهروندان گناوه ای  به خبر بندر می گوید: می گوید طی یک ماه گذشته ماشین من دوبار شمع سوزانده است،صادق می گوید درروزهای اخیر نمیتوانم با ماشینم با سرعت بیش از هفتاد رانندگی کرد چون ماشین برای رساندن سوخت رسانی مشکل پیدا کرده و بد کار می کند،

تعمیرکارهای شهر هم  خرابی انژکتورها و شمع ها را تایید می کنند . قاسم که تنظیم کننده موتو رماشین است  در گفتگو با خبرنگار خبر بندر می گوید درروزهای اخیر مشکل بیشتر ماشین ها مشکل سوخت رسانی، انژکتور و شمع هاست . او می گوید در بنزین ها آب یا چیزی شبیه آن است که سیستم سوخت ماشین ها را مختل می کند.

سایت خلیج فارس هم از صفوف بالای تعمیرگاه ها در دیر خبر داده تا مشخص شود بحث بنزین بی کیفیت به شمال استان هم رسیده است

در این بین مسئولین ارشد استانی تا کنون  به این قضیه ورود پیدا نکرده اند حتی مدیرکل پخش فراورده های نفتی  استان بوشهر و معاونینش بصورت عمومی به این مساله نپرداخته اند و جوابگوی افکار عمومی نبوده اند. در فرمانداری ها هم مشخصا هیچ کمیته ای مامور پیگیری این موضوع نشده  اداره استاندارد و محیط زیست هم در این زمینه اظهار نظر مشخصی نداشته اند و همین  عوامل و نبود شفافیت، ضمن سردرگمی شهروندان، باعث رواج  شایعات متعدد در فضای مجازی گردیده است. بنظر می رسد استانداری یا فرمانداران  شهرستان های درگیر این موضوع باید هرچه سریعتر با ورود به موضوع و تشکیل ستادی و با جواب قانع کننده ومستدل به مردم از رواج بیش از حد شایعات جلوگیری کنند

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر